Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snurrerundtlyd
kthomsen skrev:Det var "desværre" kun en opdatering til stofanetværket sharp DK har fået og testet indtil videre, og som de siger virker.
Og hvornår kan man så forvente at kunne downloade denne firmware-opdatering til Stofa? Gav de nogen tidshorisont for dette?
Brugeravatar
Af kthomsen
Nope. Ingen info om tid. Ved heller ikke om de laver en for Stofa og en for yousee eller venter til de begge er klar og laver en enkelt opdatering

Men lad os nu se om der ikke kommer noget inden for den næste måneds tid. Det håber jeg da på. Jeg kan ikke forestille mig de sender folk til DK for at se fejlen osv., og så lader det ligge efter de er tilbage i asien.
Brugeravatar
Af kthomsen
Har ikke hørt fra Sharp idag, men af bare kedsomhed her til aften, gik jeg ind på deres hjemmeside.
Og det ser sørme ud som om der er kommet en opdatering....idag!!
Her er den engelske version til LE705S modellen:

http://esupport.sharp-eu.com/html/softw ... =dk&ID=724

Vil i have den på tysk eller andet sprog så findes den også, men der var ingen skandinaviske sprog.
Brugeravatar
Af kthomsen
UPDATE]
Så har jeg testet opdateringen og kan bekræfte at EPG nu virker, og programmerne kan skiftes med op og ned knapperne istedet for kun gennem tal-tryk osv.
ENDELIG! :D

Kør opdateringen og derefter nulstil TV'et til fabriksindstillinger, start forfra med TVindstilling til Danmark og kanalsøgning med de korrekte indstillinger for. f.eks. yousee.
[UPDATE]
Af Rolfiboy
Kthomsen: Perfekt:) men jeg tænkte på ændrer det noget i menu indstillingerne at det er den engelske opdatering? kan man stadigvæk vælge imellem alle sprog osv(dansk) eller kan du nu kun vælge engelsk?
Af Snurrerundtlyd
Rolfiboy skrev:Kthomsen: Perfekt:) men jeg tænkte på ændrer det noget i menu indstillingerne at det er den engelske opdatering? kan man stadigvæk vælge imellem alle sprog osv(dansk) eller kan du nu kun vælge engelsk?
Sharps firmware er nøjagtig samme firmware-fil uanset hvilket sprog du downloader. Sproget har absolut intent med selve firmwaren-filen at gøre. Det er bare den vedhæftede PDF-fil (Software Upgrade Guide), der er skrevet i forskellige sprog afhængig af sproget du vælger at downloade.
Så der er stadig mulighed for danske menuer uanset hvilket sprog du downloader.

For at være helt sikker har jeg netop downloadet både den engelske og ukrainske ZIP-fil.
Jeg har så brugt det gratis filsammenligningsprogram WinMerge til sammenligne de to firmware-filer med navnet "PRHCEE112.USB" pakket ud fra hhv. den engelske og ukrainske ZIP-fil. Og WinMerge rapporterer at indholdet af de to filer er fuldstændigt identisk.

Her er alle de forskellig sprogversioner:
http://esupport.sharp-eu.com/html/softw ... ring=LE705

Så bare download i det sprog du foretrækker at læse PDF opgraderings-guiden i.
Der er ingen grund til at gå og vente på en dansk guide (som alligevel aldrig kommer), vælg bare det sprog du helst vil læse opgraderings-guiden i fra mit ovenstående link, f.eks. engelsk eller tysk.
Af beack
Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål ang. ovenstående. I skriver nu, at man kan skifte imellem de digitale kanaler - kan man sortere dem, som man vil?

Jeg har kig på LC-40LE705S som kan fås til omkring 6500, hvilket lyder som en skarp pris.

/Beack
Af steen.l.larsen
Jeg har nu opdateret og mit tv finder ikke én kanal.
Jeg prøver med de nævnte indstillinger: frekvens, 143, 151, 6875 men den står bare i den første boks (01) og tæller opad.
Af steen.l.larsen
Nu er det lykkedes at finde kanaler igen men stadig ingen EPG/Fjernsynsservice og man kan stadig ikke bladre mellem kanaler.
Af cwittjes
Jeg har også opdateret, og jeg kan nu ikke finde kanaler - synes jeg har prøvet alt. For mig tæller den også bare op på 1 uden at finde noget, og kommer med fejlen "Service kan ikke findes."

Analog virker fint, så der er hul igennem.

Er der en der har en grydeklar opskrift til opsætning der virker?
Af steen.l.larsen
Det virker som om at når man vælger ja til kodede kanaler finder den noget - men det er ikke anderledes end før.
Ingen EPG mv.
Jeg skal måske lige præcisere at jeg har yousee kabel-tv via en boligforenings antenne-anlæg.
Af cwittjes
Nu har jeg ladet den scanne igen med kodet kanaler slået til, de samme indstillinger som tidligere, og stadig uden at finde noget.

Det virker som om det er noget helt andet der er galt - men jeg aner ikke hvad.
Af Snurrerundtlyd
@cwittjes

Hvilken udbyder har du? YouSee?