Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mighty
Ellegaard74 skrev:
NobleK skrev:Hej Ellegård

Hvad er det for nogle nye modeller du hentyder til? Jeg har valgt 42SL8000/8500 fordi de er gennemprøvet med flotte anmeldelser over det hele, og har et rigtig flot design. Og så har de været på markedet længe nok til at prisen er faldet lidt.
Jamen det er jo alle disse : http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1264244494

Her kan de købes. http://www.justbuyit.dk/shop/50-tommer-154c1.html

Men de er selvfølgelig ikke testede endnu.... men helt nye modeller og ikke som 8000/8500 et år gamle.... Selvom jeg også stadig overvejer 8500 :s
Hmmm bare lidt flueknepperi jeg kommer med her :) - Det er muligt jeg husker forkert, men blev SL8x00 serien ikke lanceret i sidste kvartal sidste år? Så er serien vel ikke mere end ca. ½ år gammel selvom det er sidste års model?
Af Ellegaard74
Mighty skrev:
Ellegaard74 skrev:

Hvad er det for nogle nye modeller du hentyder til? Jeg har valgt 42SL8000/8500 fordi de er gennemprøvet med flotte anmeldelser over det hele, og har et rigtig flot design. Og så har de været på markedet længe nok til at prisen er faldet lidt.
Jamen det er jo alle disse : http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1264244494

Men de er selvfølgelig ikke testede endnu.... men helt nye modeller og ikke som 8000/8500 et år gamle.... Selvom jeg også stadig overvejer 8500 :s
Hmmm bare lidt flueknepperi jeg kommer med her :) - Det er muligt jeg husker forkert, men blev SL8x00 serien ikke lanceret i sidste kvartal sidste år? Så er serien vel ikke mere end ca. ½ år gammel selvom det er sidste års model?
Jo det er rigtigt :p
Af Rodding
Er EX500 ikke bedre ind SL8000/8500?
Af NobleK
Ellegaard74 skrev:

Testen af 9000/9500 (kontra 8000/8500) viser at nyere og dyrere ikke nødvendigvis er bedre. Og 8 serien er trods alt kun et halvt år gammelt og gennemtestet.
Jeg har lige bestilt en 42SL8000 og glæder mig som et lille barn :D Valgte den frem for 8500 da jeg synes at den var en anelse pænere med den buede kant i toppen, og samtidigt slipper jeg for genskæret som er på glaspladen (plus at den vejer mindre).
Men jeg kan se at du bor på Fyn og kan oplyse dig at de har den udstillet hos Elgiganten ved Rosengårdcenteret (de har vist ikke 8500, men de har 9500 som har et meget lignende front). Du skal bare være opmærksom på at de sælger den til 11.000 kr hvilket er ca 4.000 kr mere end hvad den kan fås til på nettet :)
Af Ellegaard74
NobleK skrev:
Testen af 9000/9500 (kontra 8000/8500) viser at nyere og dyrere ikke nødvendigvis er bedre. Og 8 serien er trods alt kun et halvt år gammelt og gennemtestet.
Jeg har lige bestilt en 42SL8000 og glæder mig som et lille barn :D Valgte den frem for 8500 da jeg synes at den var en anelse pænere med den buede kant i toppen, og samtidigt slipper jeg for genskæret som er på glaspladen (plus at den vejer mindre).
Men jeg kan se at du bor på Fyn og kan oplyse dig at de har den udstillet hos Elgiganten ved Rosengårdcenteret (de har vist ikke 8500, men de har 9500 som har et meget lignende front). Du skal bare være opmærksom på at de sælger den til 11.000 kr hvilket er ca 4.000 kr mere end hvad den kan fås til på nettet :)
Ja, har været ude og se den :)
Jeg ville nu vælge 8500 pga glasset... Har læst en del om at plastfronten kan virke bølgene.

Er stadig i tænkeboks om det skal være 8500 eller PJ650
Af killmaster
Jeg har ikke hørt lyden i 8000/8500 men HUSK at den lille dybde på tv'et ikke efterlader meget plads til et ordentligt sæt højtalere.

Med mindre du har et anlæg du kan sætte det til, eller har tænkt dig at investere i en sound bar af en art, så vil jeg anbefale dig kraftigt at finde et sted hvor du kan teste lyden på det.

Jeg ville overveje et Philips (42PFL8404H)

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=514336
Af NobleK
Jeg har lige fået min 42SL8000 i dag, og det er helt fantastisk :D Har leget med det det meste af dagen og er meget tilfreds. Billedet er, selv på de analoge signaler, meget bedre end jeg havde forventet.
Mht. lyden så er den hverken bedre eller dårligere end vores gamle billedrørsfjernsyn. Det er ganske udmærket til almindelig tv kiggeri, men til film bruger jeg en ekstern forstærker med nogle ordentlige højtalere.
Af Ellegaard74
NobleK skrev:Jeg har lige fået min 42SL8000 i dag, og det er helt fantastisk :D Har leget med det det meste af dagen og er meget tilfreds. Billedet er, selv på de analoge signaler, meget bedre end jeg havde forventet.
Mht. lyden så er den hverken bedre eller dårligere end vores gamle billedrørsfjernsyn. Det er ganske udmærket til almindelig tv kiggeri, men til film bruger jeg en ekstern forstærker med nogle ordentlige højtalere.
Hvad med selve fronten.... Virker den bølgende når man kigger på den fra siden. dér hvor mit tv hænger ser man det nemlig meget fra siden når man bevæger sig rundt i huset :)
Af NobleK
Ellegaard74 skrev:
NobleK skrev:Jeg har lige fået min 42SL8000 i dag, og det er helt fantastisk :D Har leget med det det meste af dagen og er meget tilfreds. Billedet er, selv på de analoge signaler, meget bedre end jeg havde forventet.
Hvad med selve fronten.... Virker den bølgende når man kigger på den fra siden. dér hvor mit tv hænger ser man det nemlig meget fra siden når man bevæger sig rundt i huset :)
Den smule "bølger" der er i fronten er noget jeg kun kan se når fjernsynet er slukket. Altså ikke på selve skærmen, men hvis der er noget lys som bliver reflekteret kan jeg se at refleksionerne er en smule forvrænget. Men det er ikke noget der generer, og jeg har kun lagt mærke til fordi jeg kiggede efter det. Når fjernsynet er tændt er der absolut intet at bemærke, heller ikke fra siden. Jeg kan selvsagt ikke udtale mig om hvordan det kommer til at opføre sig om nogle år, men jeg regner ikke med at der bliver problemer.

Jeg vil dog bemærke at jeg også har oplevet den "susen" i højtalerne som andre her i forumet også har kommenteret på SL8x00 modellerne. Man bemærker den når der er skruet næsten helt ned. Den er der dog ikke altid, og heller ikke på alle kanaler, så jeg har endnu ikke luret hvad det kunne skyldes. Tror ikke at der er noget galt med højtalerne, da problemet ikke er til stede altid. Mener ikke at jeg har oplevet det på de digitale kanaler så der kunne være noget dér, men jeg har kun haft fjernsynet i én dag, så I må ikke hænge mig op på det.