Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mini
Jeg er "nybegynder", og ville egentlig bare have mig en fladskærm på 40" eller over istedet for mit 32" philips crt. Det var lige indtil jeg begyndte at læse på diverse hjemmesider, og så er det da ligefør man står helt af, fordi det jo åbenbart ikke er bare lige... :s

Det næste jeg så gjorde var at gå ind på forskellige producenters hjemmesider og læse div. specifikationer omkring skærmene, men umiddelbart er det heller nok, idet man alle steder råder én til at gå ud og kigge på de forskellige skærme!!! :(

Men jeg har da fundet ud af efter mange timers læsning og søgning, at det skal være en plasma skærm, og jeg har så kigget på 2 skærme, som er et Panasonic 42PV60E (I Fejl-giganten hedder det vist nok et 42PV62E) til omkring 14.000 og Medions MD31842 til knap 10.000 (som også har fået meget ros her i forumet). Mit problem er at man ikke kan se de 2 skærme ved siden af hinanden for at vurdere hvilket billede er bedst, idet Medion kun forhandles et sted!!!
Så jeg ville høre jeres mening om det kan "svare sig" at betale knap 4.000 kr. mere for et pana??!

Det skal selvfølgelig lige nævnes, at jeg har selector, alm. DVD/HD optager, og jeg slet ikke bruger højttalerne i tv'et, da lyder kører over mit anlæg...
Af nonameDK
Der er en test af ovenstående Medion på vej her på flatpanels. De skulle vist allerede være igang så der kan vist ikke gå længe inden de ligger den ind på siden. Mener også de har haft et PV60 inde til test på et tidspunkt. Så mon ikke du kan få svaret når de er færdig med at teste MD31842.
Af bagwell
ja det bliver spændende om et usselt mærke som medion kan slå panasonic af pinden som bedst til prisen. glæder mig til testen kommer online.
Af nonameDK
Tror jeg nu hellere ikke den kan. Hvis der som sidst jeg så kun er 4-5000kr til forskel. PV60 har jo fået så meget ros. Og har også selv set det i drift og der var det umiddelbart pænere at se på. Men ikke nok til jeg ville gi de penge ekstra. Er ikke total HiFi nørd. Men vil gerne ha tingene ser godt ud.

Med hesyn til Medion er noget lort. Tjaaa havde også en masse fordomme over for mærket. Men i dette tilfælde er det jo Samsung der står for dette plasma tv.
Brugeravatar
Af azrael
Fra TEST:

Fazit: "... lässt sich prima bedienen, liefert aber bei herkömmlichem Antennen- oder Kabelempfang nur ziemlich mäßige Bilder. DVB-T-Empfang geht ohne Zusatz-Empfänger nicht, und die Tonqualität ist miserabel. ..."

Facit: "... god betjening, men viser ved antenne- eller kabeltvsignal kun billeder af beskeden kvalitet. DVB-T modtagelse er kun mulig med ekstern modtager, og lydkvaliteten er yderst ringe. ..."

Brugeranmeldelserne på ovenstående link siger generelt det samme. Billedet er af tvivlsom/beskeden kvalitet og lyden er ekstremt ringe. Til gengæld er tv'et jo så ret billigt.

Jeg kan heller ikke på nogen måde forestille mig, at Panasonic PV60E kan overgås af denne skærm. Og slet ikke til den pris Pana'en har nu hos f.eks. TapeConnection.