Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nasmar
Har spillet Fifa i 3-4 timer idag og slukkede så tv'et for at handle ind. Så kommer jeg tilbage og tænder op for alm. tv - og kan så meget svagt se der i toppen står "EASPORTS TOT - CHE 2 - 0".

Jeg går ud fra det har brændt sig fast, men er der noget jeg kan gøre for at formindske det, fjerne det eller undgå der sker mere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har nok ikke brændt sig helt fast på så kort tid. Prøv at læse vores artikel om emnet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835
heri er der links til både vores eget program med en White wash samt til Recorderes ISO fil med en wash i. Prøv at køre dette i et par timer.

Ellers kan du prøve tricket med at vælge den analoge tuner og stille den på en kanal der bare viser sne (indkod selv en kanal til formålet).
Af nasmar
den skal også stå på sne i et par timer så?

....

har hentet den der ISO med burninwash, ser ud til at hjælpe...

Troede sådan noget her ville komme i skærmens første leve tid? Den har ihvertfald kørt i over 200 timer... Men vil det hjælpe hvis jeg kører en breakin nu?
For det bliver ikke sidste gang jeg skal spille fifa :)
Senest rettet af nasmar 12 apr 2010, 20:52, rettet i alt 1 gang.
Af Jacob23
Der er 2 års garanti på Panasonic tv, så få kontaktet forhandler...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er ikke nogen garanti, der dækker burn-in. Det vil ikke hjælpe at kontakte Panasonic eller forhandlere. Det er beskrevet i manualen at burn-in kan forekomme, så de har sit på det tørre.

Burn-in kan ske når som helst, men skærmen bliver mere resistent med tiden når den første indkøringsperiode er ovre. Desværre så bliver fastbrændte billeder også mere og mere permanente hvis man ikke får dem fjernet i tide.

Generelt så er det ikke en god idé at have noget stående på en hvilken som helst plasma-skærm i længere tid af gangen.