Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Bonsai
Så har jeg fået mit TV...

Er i fuld gang med at opsætte det. Men den kan ikke finde HD kanalerne.
Jeg har indtastet netværkskoderne osv. Har prøvet at vælge forskellige lande.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg har Yousee plus. Og kan godt tage mine HD kanaler i soveværelset på mit 32" Samsung. De får signal samme sted fra.
Brugeravatar
Af Bonsai
Nå...det er ser ud til det lykkedes. Valgte i "land", noget der hedder "Cis". Ved ikke lige hvad det står for. Men nu kom alle kanalerne i digital signal + HD kanalerne.
Af kskruger
Husk at vende tilbage med dine indtryk :)
Brugeravatar
Af Bonsai
Hehe skal jeg nok :) Er i fuld gang med remedierne.
Indtil videre er jeg ikke skuffet. 8)
Af kskruger
Bonsai skrev:Hehe skal jeg nok :) Er i fuld gang med remedierne.
Indtil videre er jeg ikke skuffet. 8)
Det ville også undre mig meget, hvis du var skuffet :o
Brugeravatar
Af Bonsai
Nå det vil det? :) Alt er jo relativt ;)

Nå men jeg er faktisk positivt overrasket. Nu er det jo mit "første" fladskærms tv. Har dog en 32" i soveværelset. Den købte jeg uden at researche og havde ingen kriterie udover Mpeg4 og Dvb-C tuner.

Denne gang gik jeg grundig til værks, da den skal stå i stuen.

Har ikke de store erfaringer og er bare en menig TV-, spil- og filmbruger.

Billedekvaliteten synes jeg ser bedre ud end jeg kan huske i diverse forretninger. Deres signaler er nok ikke det bedste.
Har kalibreret TVet efter dette link:
http://community.whathifi.com/forums/t/374532.aspx

Har ikke selv justeret derefter. Jo. Sort tone har jeg sat til mørkest ved hdmi signal(film & PS3).

Lige umiddelbart ser alt fint ud mht film. Alm dvd og BR. Har set lidt Star Wars Pod Racer. Black Hawk Down. Fuldt ud tilfredsstillende. Ikke noget slør af hvad jeg lægger mærke til. Og godt med sort niveau.

DivX film afspillede jeg også lidt. Noget så godt ud. Andre film ikke. Tror jeg skal kigge lidt mere på indstillinger her. Håber det kan hjælpe.

Har også downloadet nogle youtube klip. Filmtrailere i 720p. Lækkert og crisp kvalitet via USB.

Spillede lidt PS3. WipeOut HD ser for lækkert ud! Det er bare fedt at spille på en stor skærm som 50".
Opdagede lidt retention efter jeg havde spillet en time. Noget PS3-display op i det ene hjørne. Det forsvandt dog efter få minutter, som jeg havde håbet på. Nu skal det ha lov at køres ind.

HD kanaler er en fryd at kigge på. Flotte farver og detaljer. Min far var ved at falde ned af stolen da han så det. Han er ikke vant til sådan noget HD-noget
:D Og så måtte jeg endda fortælle ham det "kun" var HD Ready kvalitet :)

Lyden fra TVet er jeg også mere end tilfreds med. Den skal dog kun bruges til alm tv kiggeri. Har mit surround sound til film & PS3. Så det var aldrig min bekymring.

Derudover er det jo et flot TV. Med de røde glaskanter. Og glasfoden. Matcher godt til mit møblement :)
Af kskruger
Tillykke med dit nye tv :)

Godt at høre om dine første oplevelser med tv'et.
Men ellers er jeg ret sikker på, at du vil blive glad for det.