Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken skærm?

Samsung 215TW
2
40%
Dell 2007WFP
3
60%
Vent lidt, der er noget godt på vej!
Ingen stemmer
0%
Af -snowflake-
Har også lige bestilt Dell 2007WFP (2½ time før tilbuddet lukker), den kommer i hvert fald til at pynte på skrivebordet og det bliver spændende at se hvad den kan :p
Af Mikael Hansen
Jeg kan se at de allerede har sendt den til mig! :D
Af Mikael Hansen
Jubiiii!!!!

Jeg har modtaget min skærm for et par timer siden.
Det er et S-IPS panel der sidder i hvis man kan stole på guiden i linket:

http://www.hardforum.com/showthread.php ... ge=1&pp=20

Indtil videre er jeg meget inmoneret over kvaliteten, men jeg har ikke meget at sammenligne med da det er min første fladskærm (ud over på netcafeer og lignende).

Jeg har downloaded ICC profilen fra 2007FP selv om det er til et S-PVA panel... jeg kan ikke rigtig se om det er en god ide!?

Jeg har kørt testen på jeres side (executable) og det ser smukt ud! Den har lidt svært ved de to mørkeste toner i alle farverne i color range testen. Farve springet mellem nr 3 og nr to mørkeste farve er lidt for markant i forhold til de andre overgange. det samme forekommer på startsiden hvor man har lidt svært ved at skelne de helt mørke farver.

Jeg har så vidt jeg har stirret mig frem til, ingen døde pixels.

Der er lidt backlightbleeding...om det er meget eller lidt i forhold til andre er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke har noget at sammenligne med, men et godt gæt er at det er minimalt... jeg kan lige ane lidt i kanterne når jeg kigger efter det... ikke noget der vil irritere.
Jeg har ikke spottet noget banding!
EDIT: Jeg kører vga i dag...

Jeg er glad! :D Super glad!

Og det er pladsen på mit skrivebord også!

Og min kæreste!

He-he!! (B
Af Mikael Hansen
Hvis der er en med en calibrator der har lyst til at lege er de velkomne! :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil ikke anbefale dig at benytte ICC profilen fra 2007FP - det er to helt forskellige skærme og det vil nok nærmere gøre det værre end bedre, så væk med den igen :)

Faktisk kan der også være så stor forskel fra skærm til skærm (af samme model altså) at man heller ikke kan bruge ICC profilen, så det er helt klart på eget initiativ man vælger at benytte den.
Af thomit
Jeg fikk min 2007WPF til Norge for 1 uke siden, og det sitter et S-IPS panel fra LG/Phillips i den.

Farvene og lysstyrken er så vidt jeg kan bedømme allerede meget bra "ut av boksen". Uten profesjonellt kalibrerings-utstyr, er det vanskelig - men jeg synes jeg fikk et meget bra resultat ved at:
(Desktop Mode) 1. Brightness ned til 48, 2. Rød ned til 97.
Installerte den medfølgende farveprofilen.
Af SLL
Jeg har min 2007FP brightness sat til 42, så altså tæt på din setting. Jeg har dog ikke stillet på farverne, eftersomm jeg syntes det ser meget godt ud default.

Men nu er det jo en 2007FP model jeg har, så der er måske nok lidt forskel.

Mvh. SLL
Af thomit
SLL skrev:Jeg har min 2007FP brightness sat til 42, så altså tæt på din setting. Jeg har dog ikke stillet på farverne, eftersomm jeg syntes det ser meget godt ud default.

Men nu er det jo en 2007FP model jeg har, så der er måske nok lidt forskel.

Mvh. SLL

Ja, men nå er dog FP og WPF to forskellige paneler.
Jeg dempede rød en smule fordi jeg syntes jeg kunne se et aldri så lite rødt "tint" på de grå farver - ved å dempe rød 2-3 hak ser det bedre ut.