Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cubano
Hej alle.
Følgende spørgsmål er der og har der sikkert været mange besvarelser på, men jeg kan ikke lige finde mit svar.

Nå:
Jeg har ligenu et samsung 32" og vil gerne op i størrelse og har set på panasonics G20 i 42" og 50", men jeg har kun analog signal fra profiber via lysleder (canal digital) til en boks inde i huset, hvor fjernsynet er forbundet med en alm antenneledning.
TV'et står tre meter fra sofaen og disse ting kan ikke flyttes længere fra hinanden.
Spørgsmålet er:
Er 42" og 50" alt for ambitiøs en størrelse i forhold til billedkvaliteten vi får ud af det med at analog signal?

Har ladet mig fortælle at billedet kan blive direkte grimt med de tv-størrelser hvis ikke vi overgår til HDTV eller ihvertfald digitalt tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg levede med det analoge signal på mit LX5090, men det var ikke kønt. Det er på 50". Du får vel adgang til noget digiatalt TV eller BluRay med tiden? Hvis ikke, så ville jeg nøjes med et 42" og ikke gå op i 50".
Af cubano
Ringede til profiber idag som kunne fortælle at det ville koste mig 4 kroner ekstra at tilslutte mig digitalt TV med enkelte HD-kanaler fra Canal digital....nuvel.

I min søgen efter viden faldt jeg over denne flatpanels-side:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256820360
(Digitalt Tv er ikke HDTV) som fortæller at digitalt tv er udsendt i den samme opløsning son analogt tv, bare uden tab(da det jo er digitalt).

Spørgsmålet er så:
Jeg ved nu at HD signaler klar forbedrer billedkvaliteten på TVét, men hvad med et digital signal på en 50" skærm med 3 meters afstand?
Bliver det til en billedkvalitet der er til at udholde på den forholdsvise korte afstand?
Af BrianH
cubano skrev:Ringede til profiber idag som kunne fortælle at det ville koste mig 4 kroner ekstra at tilslutte mig digitalt TV med enkelte HD-kanaler fra Canal digital....nuvel.

I min søgen efter viden faldt jeg over denne flatpanels-side:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1256820360
(Digitalt Tv er ikke HDTV) som fortæller at digitalt tv er udsendt i den samme opløsning son analogt tv, bare uden tab(da det jo er digitalt).

Spørgsmålet er så:
Jeg ved nu at HD signaler klar forbedrer billedkvaliteten på TVét, men hvad med et digital signal på en 50" skærm med 3 meters afstand?
Bliver det til en billedkvalitet der er til at udholde på den forholdsvise korte afstand?

3 meter er normalt til 50 tommer, det er der skrevet i 117 indlæg her på flatpanels. Hvis du stadig er i tvivl, hvorfor går du så ikke bare i en butik og kigger på et 50" tv fra 3 meters afstand?
cubano skrev:Ringede til profiber idag som kunne fortælle at det ville koste mig 4 kroner ekstra at tilslutte mig digitalt TV med enkelte HD-kanaler fra Canal digital....nuvel.
4 kr. ekstra pr. dag, måned, kvartal, halvår, år eller?
Af cubano
Fordi mit spørgsmål netop går på om et digitale signal er nok til en 50" på tre meters afstand.
Jo jeg har været inde i forretningerne for at se billedkvaliteten, men forretningerne benytter HD signal og ikke digital signal.

Og til sidst,men ikke mindst-> lad være at bruge din tid på denne tråd, hvis du i virkeligheden ikke gider af svarer.
Af cubano
Snurrerundtlyd skrev:
4 kr. ekstra pr. dag, måned, kvartal, halvår, år eller?
Pr måned
Af BrianH
cubano skrev:Fordi mit spørgsmål netop går på om et digitale signal er nok til en 50" på tre meters afstand.
Jo jeg har været inde i forretningerne for at se billedkvaliteten, men forretningerne benytter HD signal og ikke digital signal.

Og til sidst,men ikke mindst-> lad være at bruge din tid på denne tråd, hvis du i virkeligheden ikke gider af svarer.
Men i butikken skal du bede personalet om at sætte sd materiale på, så man kan se det. Du er nødt til at se det selv, hvis du ikke tror på alle dem der siger 3 meter er ok til 50"
Senest rettet af BrianH 13 apr 2010, 10:42, rettet i alt 1 gang.
cubano skrev:Spørgsmålet er så:
Et digitalt signal er tåleligt i 50" ved 3 meters afstand. Jeg sidder under 3 meter fra mit 50".