Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JayJay666
Jeg er vil skifte mit 32" tv ud, og har lige nu en lille smule penge til overs, ikke så meget, så bliver nok nødt til og køre efter mest muligt for pengene princippet. Jeg har kigget i en lille måneds tid, men kan ikke helt nå frem til en konklusion på hvilket der skal vælges, så derfor søger jeg nu lige hjælp, tips og ideer, det vil ikke hjælpe og vente, da budgettet ikke vil blive højere af den grund, eneste grund skulle være at, der kommer en ny model der er værd og vente på :)

Konen vil have min. 50", men 47" ka også godt gå an, men så skal der overtales lidt, hvilket også er grunden til det primært er plasma på listen

Det skal bruges til Xbox, alm tv bl.a. en del fodbold, film fra computer, evt film fra en WDTV live
Vil gerne have Full HD

Budgettet er ikke så højt, ligger omkring 8000 kr.

Jeg har kigget mest på følgene
Samsung 50" Plasma TV PS50B535 (5999,- mest pga det prisen)
LG 50PS8000 Plasma (7622,-)
LG 50PK550 Plama (7.597,-)
SAMSUNG PS50B550 (7.557,-)
SAMSUNG PS50B551 (6946,-)
SAMSUNG PS50B650 (8130,- lidt over budgettet, men ikke voldsomt, vil lige vide om det evt. er det bedste køb)

Er der nogle af dem der er værd og købe, i så fald hvilket ? Er der alternativer, evt. kan budgettet sættes op til 8500, men så skal jeg stoppe med og ryge, og det vil jeg nu helt undgå i øjeblikket :)

Håber I kan komme med et par indspark
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg synes ikke valget er så svært. Efter min mening er der kun disse modeller der er aktuelle i prisklassen, da de andre du nævner ikke er i samme liga og dem ville jeg simpelthen holde mig fra.

Panasonic P50X20E - 6372 kr
Panasonic P50S20E - 8983 kr
Samsung PS50B650 - 8130 kr

Går du efter mest for pengene, er X20E det umiddelbare valg. Sidder du mere end 2 meter fra skærmen ville valget være endnu mere oplagt. Efter min mening ligger B650 i midten og bedst er S20E. Vær opmærksom på Samsung/LG har lidt problemer med image retention og derfor måske ikke er oplagte til spil.

Uanset hvad kan du ikke tabe med nogen af de modeller.
Af JayJay666
Ok, eftersom jeg nok skal spille en del, er det jo nok S20E det peger imod, men det er der bare ikke penge til, så kan være jeg skal ligge planerne på is i en kort periode og så eller håbe på prisen falder lidt mere, ned i nærheden af mit budget i løbet af nogle uger :)
Brugeravatar
Af Bonsai
Nu kan jeg forstå du vil spille en del på den. Bare så du ved det, men spil udnytter jo kun HD Ready(X20E). Kender kun 2 spil der er i Full HD. I PS3 verdenen. Ved ikke hvordan det forholder sig i Xbox verdenen.

Ellers er der jo 46S20E(Full HD)

Har selv købt en Samsung PS50B650. Får den forhåbentlig på mandag. Skal spille PS3 og se film på den. Er spændt på om den holder :) Også mht retention.
Af JayJay666
Jeg er godt klar over spil kun understøtter HD ready, jeg bruger computeren til og streame en del, så jeg kommer til og skal bruge computeren en del, så vil gerne have opløsningen lidt højere, det havde jeg vist glemt og få nævnt tidligere :)

Jeg er også selv i overvejelserne med PS50B650, men det ret. folk snakker om skræmmer mig en del
Af purtsak
der er jo panasonic g20 42tommer for ca 7400 uden ekstra forsikring der er jo os en test her på flatpanels
Af JayJay666
42" er uden tvivl alt for lille, har rimelig langt til væggen det skal sidde på. Jeg har læst stort set alle test og en masse masse indlæg og tråde her på forummet :)
Af Ellegaard74
Ja, jeg ved godt alle anbefaler Pana, men jeg vil nu altså prøve en LG 50PK550. Skal også bruge den til tv, ps3 og dvd/bd...
Sværgede i lang tid til G10/20, men må altså sige med mine øjne kan jeg ikke se forskel og designet på selve skærmen opvejer altså en del.

Så ja, jeg ville anbefale PK550, hvor jeg mener du får meget mere for pengene... retention skal du ikke være bange for, for det første er det bare et spørgsmål om at passe på det første stykke tid og altså... det forsvinder jo igen O_O
Brugeravatar
Af koenigs
Det ville nok være fornuftigt at vente en måned på at S20E falder, eller at du får råd til det. Alternativet kan være P46S20E, altså samme model i 46" til 7419 kr ved Getmore.
Af Thor-thor
Nu lyder det som om du har forholdsvist langt til skærmen og så er fullhd jo ikke noget du kan se alligevel, så HDready er fint.
Til dit budget ville jeg gå efter en Pana X10Y eller X20.
Af JayJay666
Full HD er fordi computeren jeg skal bruge det i ny og næ til computer, bl.a lige browser, så opløsinng ved HD ready er ret belastende
Af Thor-thor
JayJay666 skrev:Full HD er fordi computeren jeg skal bruge det i ny og næ til computer, bl.a lige browser, så opløsinng ved HD ready er ret belastende
Ok, her ikke den store erfaringer med dette, men X10 har en lidt højere opløsning end X20 (1366x768) ved ikke om det er nok.

I øvrigt ville jeg ikke handle med Getmore, men istedet kigge på Cinemagic, Dustinhome mfl.
Af JayJay666
Jeg fortrækker helt sikkert 1080, da det er samme opløsning som min PC kører, så det er dejlig nemt og have med og gøre..
Jeg er rimelig sikker på jeg IKKE kunne finde på og bestille et tv hos Getmore, det er for stod en udgift, til jeg tør og begynde og lege med deres kunde service