Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer!
Mine forældre har købt et 37" SAMSUNG LED-TV UE37B6050 og for sjov skyld ville vi prøve at tilslutte nogle høretelefoner.
Men det kunne vi simpelthen ikke finde ud af...

I et "gammeldaws fjernsyn" er der jo som regel et stik man bare stikker ledningen i og så går lyden automatisk igennem høretelefonerne, men selvom vi fandt nogle stik i fladskærmen som passede til, gik lyden ikke igennem høretelefonerne... :o

Er der nogen der ved hvad vi gør forkert?

Jeg er selv interesseret i at købe et TV i samme stil, og bruger ofte høretelefoner da jeg bor et sted der er meget lyt, og vil nødig genere naboerne.
Af Kratz
To ting:
1) Har I tjekket at indgangene (analog går jeg ud fra?) er udgange og ikke indgange?
2) Har I tjekket indstillingerne for TV'et? Ofte skal forskellige ud/indgange aktiveres før der kommer lyd igennem.
henrikc skrev:Er der nogen der ved hvad vi gør forkert?
TV'et har ikke hovedtelefonudgang. En løsning kunne være at tilslutte tv'et til en forstærker (via optisk kabel) og tilslutte hovedtelefonen til forstærkeren. Det må generelt frarådes at proppe stik i huller, man ikke ved hvad er. Det kunne nemt resultere i en kortslutning.