Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knalle
Fandt ud af at undertekster virker fint til divX o.l. fra USB harddisk/sticks. Fedt! :)
Men - MEGA TRÆLS - hvis man ikke kan indstille billedet for USB film! Så vidt jeg kan se, kan man ikke komme af med 200hz "sæbe-opera" effekten på USB?

Nogen der kan be- eller afkræfte det? O-O
Af Kroghen82
Det er ikke muligt at indstille billedegenskaber når der bruges USB til video. Har i hvert fald ikke kunnet få det gjort på mit 42SL8000.

Det er lidt ærgeligt, da der netop som du siger er lidt "sæbe-opera" over det.
Man kan håbe det kommer i en software opdatering
Af FnuGk
hvad mener i når i siger "sæbe-opera" ?
Af Skafferen
Hvordan slår du undertekster til i Divx filmene? Jeg har dem i .srt format som jeg bruger på computeren, manualen siger TV'et understøtter dem, men kan ikke få dem slået til.
Af Kapper Kuul
De skal hedde det samme som filmen og ligge i samme mappe, så kommer de automatisk...
Af Skafferen
PERFEKT! Nu virker det! Verdens lækreste TV:=) Mange tak!
Af Denner
Kroghen82 skrev:Det er ikke muligt at indstille billedegenskaber når der bruges USB til video. Har i hvert fald ikke kunnet få det gjort på mit 42SL8000.

Det er lidt ærgeligt, da der netop som du siger er lidt "sæbe-opera" over det.
Man kan håbe det kommer i en software opdatering
Du kan vælge "game" mode når du ser fil fra USB, på den måde slipper du for det forfærdelige 200Hz system der fulstændigt spolere billedet 8)

Problemet med "game" mode er at du på ingen måde får korrekt farvetemperatur, men hellere lidt blåligt billede end "sæbe-opera" looket ;)
Af Skafferen
Mht. undertekster, nu virker de, men de er ikke synkroniserede, heller ikke selvom jeg har sat den til -10 i synk. (kommer stadig ca 3 secs for tidligt). Nogen erfaringer der?
Af Reonekot
De serier + undertekster (.srt) jeg har set virker perfekt på 42SL8500, så vil tro dine undertekster ikke passer til den udgave af film/serie du har.