Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JPE
Jeg kan se at der kommet en firmware-opdatering til Sony EX500. Der står under informationer om updaten/opgraderingen, at den har til formål at: ”Improve performance & stability of IPTV features ”.

Mit spørgsmål er altså, om der nogen der svare på, hvad IPTV features er på Sony EX500? Hvad betyder det? Hvad gør denne funktion?

Firmware-update link: http://support.sony-europe.com/tv/downl ... Bravia1104
Brugeravatar
Af Hajric
Det er nok en opdatering som går ind og løser nogle ting omkring "netkortet" i tv'et. Som der står her på Wikipedia er det..:

..et system igennem hvilken en digitalt tv-service kan formidles ved anvendelse af arkitekturen og datanetmetoder fra Internetprotokollerne over et pakkekoblet datanet infrastruktur, f.eks. internettet og bredbånd internetforbindelsesdatanet, i stedet for at blive formidlet via traditionel radiofoni broadcast, satellitsignaler og kabel-tv (CATV) formater.

http://da.wikipedia.org/wiki/IPTV
Af Katho
Har I haft helt med at opdatere?

Min nuværende version er PKG1.101EUL-0103 men når jeg prøver at installere PKG1.104EUL-0103 kommer den bare og skriver at "No newer version of the TV software was found" Hvordan kan det lige hænge sammen?

Thomas
Brugeravatar
Af Hajric
Prøv at slukke dit fjernsyn. Tænd det igen. Genindstil alt fra fabriksindstillinger. Smid USB keyen i og så prøv igen.
Af Katho
Har nu prøvet, men det er det samme. Det er sgu mærkeligt. Den står også til automatisk opdatering.... burde den så ikke gøre det automatisk, nå nu den er tilsluttet internettet?
Brugeravatar
Af KristofferA
Nogle det er lykkes for at opdaterer? Er der noget godt i den nye Firmware? :)
Af mik57
katho har du husket at unzippe filen,efter downloading?
Senest rettet af mik57 28 feb 2011, 17:12, rettet i alt 2 gange.
Af mik57
KristofferA ,ja jeg har da opdateret mit ex7 tre gange,det er nemt og man bør opdatere, pga forbedret ydelse og funktionalitet.
Og hvis dit sony skal til rep ,forlanger sony at der er den seneste opdatering på tvét før de vil hente til rep.
Af mik57
JPE kan se at det er den samme opgradering som til ex-7 .

efter opgradering er mit tv blevet hurtigere i menuen,feks EPG som før tog ca 3 sek ,tager nu ca 1 sek.
Brugeravatar
Af hans123
Har opdateret mit 55ex500 et par gange

Senest idag uden problemer, men syntes ikke jeg kan se nogle ændringer.

Den seneste omhandler også kun noget ip tv
Af MF-DK
IP TV kunne jeg tænkte mig er de internettjenester man navigere rundt i som de ændre på. (tilføjer nye)
Har dog ikke fået netværksstik i mit tv endnu, men har opdateret flere gange siden oktober uden problemer.
Af ajk
har netop opdaget at mit TV automatisk er blevet opdateret til denne version.

Havde i grunden også bemærket at menusystemet og kanalskifte går væsentligt hurtigere end tidligere, må jo skyldes opdateringen. Dette er den eneste ændring jeg har bemærket.

Mvh.
Anders
Af mhca
Jeg har netop stillet KristofferA det samme spørgsmål i en PM, men måske nogen af jer andre brugere herinde også har mulighed for at hjælpe mig vedr. EX500:

- Har TV'et analog audio udgang i form af rødt+hvidt phono-stik eller er det en indgang, som jeg kan se via 3d-visning på Sony's hjemmeside?

Jeg har set film/billeder af EX500 fra udenlandske sider, og her er der to sæt component-indgange og derudover også en analog audio out. Men disse er altså anderledes end den danske version, så jeg tør ikke regne med, at der er analog audio-udgang.

Er der nogen, der vil tjekke på bagsiden af deres TV?
Af MF-DK
Min har analog audio udgang. :)