Log ind med sociale netværk
06 apr 2010, 23:01
Jeg har også lige erhvervet mig et 46EX500. Jeg har ikke så meget at sammenligne med da jeg kommer fra et 32" CRT, men jeg er meget imponeret over billedkvaliteten. Det ser brandgodt, skarpt og lækkert ud, faktisk bedre end jeg havde forventet. DLNA funktionen virker fint med ts, m2ts og vob (dvs. AVC/h.264 og mpeg2), dog kan den ikke vise undertekster. Den kan ikke spille mkv, men det er rimeligt nemt at lave dem om til m2ts. Derimod er der intet held med divx, xvid og mpeg2 i AVI containere hvilket jeg synes er lidt fesent. Den kan heller ikke vise mp4 og 3gp. Har man en DLNA server som kan transcode kan man altid få det overført som mpeg2, men kvaliteten bliver derefter, så det er faktisk kun m2ts og ts og til dels vob der giver gode resultater. Så man kommer nok ikke helt uden om en HTPC, især hvis man ønsker undertekster.
Jeg har forsøgt at sætte en PC til via HDMI, og der forventede jeg at jeg ville få 1 til 1 pixel mapping på hele skærmen. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet, da billedet ikke fylder hele skærmen ud - der mangler nogle cm i hver side. PC'en er indstillet til 1920x1080@50Hz, og billed formatet på skærmen kan sættes til "Smart", "Bred" og "Zoom". Derudover kan man inde i hovedmenuen indstille yderligere, bl.a. kan man slå automatisk skærmtilpasning fra og selv indstille mellem "-1", "Fuld Pixel" og "Normal". Det er dog ligegyldigt hvilken kombination jeg vælger, så fylder det ikke hele skærmen ud. Enten går det ud over på den ene eller anden led, eller også er det en kasse på midten af skærmen, der kun næsten fylder skærmen ud. Hvis jeg bruger lcd skærmtesten her fra siden (1:1 pixel mapping test) vises der aldrig et fuldstændigt ensfarvet billede, der er forskellige interferens-mønstre afhængigt af indstilling på tv'et.
Er der nogen der har erfaringer med 1:1 pixelmapping på LCD TV, og kan forklare hvad man kan forvente. Skal 1:1 pixelmapping testen vise en fuldstændigt ensfarvet overflade (som den gør på min normale computer monitor, og på min laptop), eller kan man ikke forvente det af et TV? Hvis ikke, er der nogen der ved hvilke indstillinger man skal lave for at få det til at virke rigtigt (fylde skærmen helt ud, og ikke lave interferens på testmønsteret)?
Jeg har forsøgt at sætte en PC til via HDMI, og der forventede jeg at jeg ville få 1 til 1 pixel mapping på hele skærmen. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet, da billedet ikke fylder hele skærmen ud - der mangler nogle cm i hver side. PC'en er indstillet til 1920x1080@50Hz, og billed formatet på skærmen kan sættes til "Smart", "Bred" og "Zoom". Derudover kan man inde i hovedmenuen indstille yderligere, bl.a. kan man slå automatisk skærmtilpasning fra og selv indstille mellem "-1", "Fuld Pixel" og "Normal". Det er dog ligegyldigt hvilken kombination jeg vælger, så fylder det ikke hele skærmen ud. Enten går det ud over på den ene eller anden led, eller også er det en kasse på midten af skærmen, der kun næsten fylder skærmen ud. Hvis jeg bruger lcd skærmtesten her fra siden (1:1 pixel mapping test) vises der aldrig et fuldstændigt ensfarvet billede, der er forskellige interferens-mønstre afhængigt af indstilling på tv'et.
Er der nogen der har erfaringer med 1:1 pixelmapping på LCD TV, og kan forklare hvad man kan forvente. Skal 1:1 pixelmapping testen vise en fuldstændigt ensfarvet overflade (som den gør på min normale computer monitor, og på min laptop), eller kan man ikke forvente det af et TV? Hvis ikke, er der nogen der ved hvilke indstillinger man skal lave for at få det til at virke rigtigt (fylde skærmen helt ud, og ikke lave interferens på testmønsteret)?
07 apr 2010, 17:29
Nå - i sidste uge impulshandlede jeg så, imod mine intentioner, og købte et Sony 46EX500 til 7800kr.
voidhand hvor kunne du købe det henne til kun 7800kr det koster f.eks der hvor de gerne vil være billigst ca 10999kr ! Det er bare lige en forskel på mere en 3000kr og kan jeg få det til kun 7800kr køber jeg det
voidhand hvor kunne du købe det henne til kun 7800kr det koster f.eks der hvor de gerne vil være billigst ca 10999kr ! Det er bare lige en forskel på mere en 3000kr og kan jeg få det til kun 7800kr køber jeg det
07 apr 2010, 19:06
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2575250/ ... ign-Priser
gasolin skrev:Nå - i sidste uge impulshandlede jeg så, imod mine intentioner, og købte et Sony 46EX500 til 7800kr.Kig her:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2575250/ ... ign-Priser
P50G20E, SC HTB-500, WDTV LIVE (moderated med b-rad), 4TB WD HD, PS3 320GB, og så et liv ved siden af... 
07 apr 2010, 19:34
wauuuw havde godt nok set den på hifipriser til ca 8000kr, det var jo næsten 7800kr,(underligt hvordan Elgiganten kan sælger den til 10999kr når den ikke skal koste mere en ca 8000kr,de må da ikke kunne sælge en eneste)
Måske jeg skulle oprette en ny tråd, men prøver alligevel denne, er 46" modellen de ca 2000kr i merepris værd i forhold til 40" modellen som nu kan fås til ca 5900kr
Jeg har nemlig købt dette sony surround anlæg http://www.sony.dk/product/hcs-surround ... /htp-718dw og tænkte om jeg istedet for Panasonic X20(50") eller G20(42") skulle vælge sonyen, så det passer sammen design og betjeningmæssig (selv om jeg har tænkt på, måske at købe den billige Logitech harmony one til ca 400kr så jeg kun har 1 fjernbetjening)
Måske jeg skulle oprette en ny tråd, men prøver alligevel denne, er 46" modellen de ca 2000kr i merepris værd i forhold til 40" modellen som nu kan fås til ca 5900kr
Jeg har nemlig købt dette sony surround anlæg http://www.sony.dk/product/hcs-surround ... /htp-718dw og tænkte om jeg istedet for Panasonic X20(50") eller G20(42") skulle vælge sonyen, så det passer sammen design og betjeningmæssig (selv om jeg har tænkt på, måske at købe den billige Logitech harmony one til ca 400kr så jeg kun har 1 fjernbetjening)
07 apr 2010, 20:22
gasolin skrev:wauuuw havde godt nok set den på hifipriser til ca 8000kr, det var jo næsten 7800kr,(underligt hvordan Elgiganten kan sælger den til 10999kr når den ikke skal koste mere en ca 8000kr,de må da ikke kunne sælge en eneste)Altså, det kan du jo kun gøre op med dig selv, om det er værd at bruge 2k og få den i 46".
08 apr 2010, 00:32
yakken skrev:Har dit grafikkort en "overscan"-funktion, som du kan ændre?Efter installation af Catalyst Control Center har jeg sådan en indstilling, og jeg kan se at overscan som default er sat til -8% når man vælger højeste opløsning (i modsætning til andre lavere opløsninger!), og efter at den er sat til 0% er billedet 100% perfekt og fylder hele skærmen. Mærkeligt at det er default at scale billedet lidt ned for denne opløsning, især da man ikke kan rette det uden installation af den fulde ATI driver. Tak for hintet, det var lige det jeg manglede!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto