Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
kommer fra en samsung LE-40M87 LCD som jeg sådan set har været ret tilfreds med. så havde jeg kigget på en ny skærm og vil gerne gå hele vejen og gøre min indvestering lidt fremtids sikker så meget som man nu selvfølgelig kan. havde kigget lidt på panasonics kommende skærm VT20 i 50 tommer men:

Burn-in jeg er meget i tvivl på dette område for næsten alle på recordere.dk siger at burn-in nærmest ikke mere er et problem hvorimod folk her på flatpanels siger at der er.

så hvad siger i for ofte er det jo logoer der brænder sig fast men de er der jo for det meste kun 30 min. af gangen da de jo ofte forsvinder under reklamer det gør de ihvertfald på kanal 5. dog skal det nævnes at jeg hovdetsagligt skal bruge den som gamer skærm så vil det blive et problem.

mit forbrug bliver ca.
60% gaming i HD
5% gaming i SD
25% Fjernsyn i HD
10% fjernsyn i SD

Af LCD havde jeg overvejet sonys kommende skærm HX900 men et eller andet siger mig at den bliver en del dyrere end VT20 som har en vejl. pris på 19999 kr. som så sikkert hurtigt bliver forhandlet til 15000 kr. ude i butikkerne som ca. er mit prisleje. for hvis det skal være LCD bør man så ikke gå efter Local dimming for at få bare nogenlunde sort det er nemlig noget af det eneste jeg efterspørger er mere sort end min nuværende skærm og så selvfølgelig større.

undskyld mine manglende skriveevner.

håber i vil hjælpe.
Af Piratpite
Hej

Jeg står også lidt i samme situation som dig.
Dog er jeg rimelig fast besluttet på LCD fremfor Plasma. Jeg synes bare det gør sig bedre til PS3. :D.. Men selvfølgelig min personlige mening.

Jeg har også kigget lidt på 2010 modellerne og mit valg vil formentlig komme til at stå mellem:

LG - LX9500
Sony - HX900
Samsung - 8000 LED

Men jeg synes det er umuligt at vælge udfra den viden vi har nu. En ting er jo hvad producenterne skriver af specifikationer. Andet er selvfølgelig hvordan skærmen klarer sig under Rasmus Larsens benhårde tests. Så jeg tror jeg ville vente indtil der kommer tests af skærmene. Dog håber jeg på Local Dimming vil gøre LCD endnu bedre, for hvis ikke skulle man måske overveje VT 20 som du også nævner. For Jeg tror ikke på Burn-IN er et problem længere.

Hehe ved ikke om jeg overhovedet fik svaret på nogle af dine spørgsmål, men havde bare lige lyst til at komme med en kommentar. :D
Af Thor-thor
Panasonic er et godt valg. Personligt ville jeg dog passe godt på i starten med stillestående menuer etc. på PS3.

Jeg spiller selv PS3 på en Pana plasma uden problemer, men det lyder som om du spiller rigtig meget og så ville jeg ihvertfald være forsigtig og som du beskriver det, med spil som det primære ville jeg overveje LCD også, men det betyder nok en smule ringere sort mm.
Af Shooter DK
det er det det er lidt en balance den ene side: plasma bedste billed kvalitet men hver dag være bekymret for burn-in (ja bare kald mig hysterisk) eller en LCD hvor man bare kan nyde sin skærm uden at være bekymret dog med lidt mindre billedkvalitet men det skal jo siges at jeg indtil videre har været glad for en mellem klasse skærm år 2007 (samsung M87) så mon ikke en top lcd skærm 2010 skulle kunne gøre mig tilfreds ?
Af tcf
Jeg har selv gået og ventet, så bestilt det ene og snart det andet, har været rundt om Sharp, Panasonic VT20 og er nu endt op med at have besluttet og bestilt et Samsung 55C8705, så nu er et bare at zzzzz
Her så hvorfor det ikke blev :

Panasonic, simpelt hen for grimt, næsten 10 cm tyk, det er ikke i orden, samtidig har den påståede Kuro effekt ikke helt levet op til de store forventninger der har været. jvf. test jeg har læst.

Sharp, blev bestilt og annuleret igen, simpelthen fordi den ikke har 3D, hdd optage funktion via USB, og fordi den havde glas skærm, ser pænt ud, men giver potentielt reflektions problemer!

LG, blev det heller ikke, da de ikke kan oplyse pris på LX9500, da den har glas skærm, og kan heller ikke optage via USB. Så vender stik ret bagud, det er ikke fedt, hvis man ønsker den tæt op af væggen. Den har så 400Hz, men virker det ordentligt? Og fuld LED backlight, men det har ikke været grund nok for mig. Syntes så heller ikke at LG har performet helt så godt som Samsung, historisk set.

Hvorfor blev det så Samsung?
Fordi den har, efter min mening, et super flot design 0,9" tyk!! Local dimming, 55" uden glas front, hdd via USB recording, samt features vi endnu mangler at se officielt fra Samsung O_O
Og sidst men ikke mindst, så har Samsung en super service, de kalder prestige service, og det virker 100% :)
Af Shooter DK
hvad er prisen for den samsung ? vil nemlig personligt helst ikke over meget mere end 15000 kr. men selvfølgelig lige meget hvad skal jeg låne pengene i banken så hvis det bliver lidt mere gør jo selvfølgelig ikke den store forskel men venter lige og ser hvad prisen bliver på sony 52HX900 men hvis det skal være LCD-LED er mine krav således:

mindst 50 tommer
LED Dimming
3D helst inkl. briller
tyndt design
Af dimzen
Har du et link til den samsung?
Synes ikke jeg kan finde Samsung 55C8705 nogen steder? :S
Af Shooter DK
27.995 kr. som den samsung koster er i mit hovdet alt alt for meget jeg må sige at jeg så heller venter og ser hvad sony kan tilbyde HX900 til.
ps. forhåbentligt billigere ;)
Af purtsak
kigger selv på tv og i den sammenhæng har jeg læst mange test osv og panasonic er det bedste 3d indtilvidere
Af mundt
Billedmæssigt bliver vt20 bare ikke rost så meget, og det må jeg sige vejer tungere end 3d effekten. Man (jeg) vil jo ikke sidde og se 3d film størstedelen af tiden.
Jeg tror bestemt også, jeg hopper på c8705'eren..