Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrDanielson
Hejsa folkens ;)

Jeg skal til at købe en blu-ray afspiller når jeg engang har fundet et ordentligt tv, men så kom jeg på den tanke om en PS3 egentlig er en god bluray afspiller? vil jo være passende at have både bluray og en konsol i én :-)
Og hvis man køber en ps3 i udlandet - kommer der så told osv på eller hvordan?
Af LunD^
En PS3 er god Bluray afspiller, har ikke selv erfaring, men der har været skrevet meget om den herinde og det er hvertfald folks mening at den er god til formålet.

Du kan risikerer told hvis du handler uden for EU.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Groft sagt så findes der ikke en dårlig bluray afspiller. Det er næsten ingen forskel på kvaliteten af blurayfilm fra afspiller til afspiller. Det er værre med DVD på bluray. P

S3 er dog en glimrende afspiller, men husk at betjeningen sker via Bluetooth så brug af universalbetjeninger kræver specielt ekstraudstyr. En PS3 vil også bruge noget mere strøm end en dedikeret afspiller.
Af svinepelz
PS3en har etter min mening bare to problemer, 1) den er umulig å gjøre sonefri, og 2) den har noen bevegelsesartifakter på DVD-materiale.

Punkt 1) er mest irriterende, da det f.eks. betyr at man ikke kan bestille Criterion-Blu-rays fra USA :)
Af MrDanielson
Ser ud til at en PS3 vil være et godt køb :D
jeg er nu egentlig bange for om Bluray allerede er ved at uddø og om det så vil være et dårligt køb? :-)

Og til sidst tænkte jeg på om der er forskel på Blu-Ray drevet i en normal PS3 og en Slim. :-)?
Brugeravatar
Af koenigs
Der er ingen forskel.

Blu-ray er på ingen måde ved at uddø, der er ikke engang en ny standard annonceret endnu. Så du kan være helt rolig.

Den største trussel for blu-ray er i øvrigt streaming over internettet og video on demand. Kvaliteten er dog stadig elendig og når ikke blu-ray til sokkeholderne. Der kommer til at gå nogle år ingen båndbredden tillader Blu-ray kvalitet.
Af MrDanielson
koenigs skrev:Der er ingen forskel.

Blu-ray er på ingen måde ved at uddø, der er ikke engang en ny standard annonceret endnu. Så du kan være helt rolig.

Den største trussel for blu-ray er i øvrigt streaming over internettet og video on demand. Kvaliteten er dog stadig elendig og når ikke blu-ray til sokkeholderne. Der kommer til at gå nogle år ingen båndbredden tillader Blu-ray kvalitet.
Nice :D

Så er spørgsmålet til sidst bare om det kan svare sig at købe en PS3 og få sendt fra england? er fra game.co.uk - kan få den til omkring 2300kr med 250gb hvor sådan en koster mindst 2700kr i dk :)