Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FriisN
Jeg har nu besluttet mig for at købe et af følgende TV
- Samsung LE40B755, LG 42SL8500, Sony 40EX500 (alle har DLNA)

Men er i tvivl om hvilket TV der er bedst i forhold til at jeg gerne vil kunne se min film (primært MVK-filer) fra min eksterne NAS harddisk på mit TV via min PS3?
Eller om det er muligt på nogle af de modeller at se det direkte via DLNA funktionen?

Evt. nogle andre metoder hvorpå det kan lykkes? :D
Af Xaiz
Det vil jeg meget gerne høre mere om, sidder selv med tanken om en htpc/nas/wd tv eller noget andet. Jeg har aldrig prøvet at sætte en lcd-tv til en computer, men jeg ved at hvis jeg ikke har over 80hz på min crt skræm så får jeg hovedpine. -Ved ikke om det samme gælder for tv'er.

Jeg er med på en lytter.

Held og lykke.
Af preetz
Hej Begge,

Jeg er netop ved at implementere et lignende system i hjemmet. Min Nas (synology 107) har indbygget DLNA server hvilket gerne skulle give jer muligheden for at se serveren. Hvorvidt de nævnte formater kan afspilles er jeg ikke bekendt med.

De fleste Synology's kan med nyeste firmware benyttes som server, men prøv at læse deres forum, det er overraskende godt.

/Preetz
Brugeravatar
Af Hajric
Det skulle gerne kunne lade sig gøre. Jeg har et Sony derhjemme og der bruger jeg DLNA. Jeg streamer mine film direkte fra min bærbar og over på fjernsynet. Det eneste problem jeg har er at de DVD'er jeg har liggende på bærbaren, kan jeg ikke bruge DVD menuen på fjernsynet. Det er træls. Det betyder samtidig at jeg heller ikke kan sætte undertekster på.
Af down
Jeg er selv i samme situation. Jeg har selv et Synology NAS og har derfor undersøgt det med DLNA. Og jeg har læst mig frem til at Sony ikke ikke kan afspille ret mange filformater bla. MVK. Det har dog ingen problemer med at finde serveren på netværket.
Af FriisN
Er det ikke muligt at ændre noget i Sonys indstillinger så det bliver muligt? :s - er ellers tæt på at købe 40ex500, men ikke hvis det forhindrer mkv afspilning.

Hvilke filtyper kan du afspille?

Mht. undertektster, kan du så ikke gøre det efter filmen er sat i gang?
Brugeravatar
Af Hajric
FriisN skrev:Er det ikke muligt at ændre noget i Sonys indstillinger så det bliver muligt? :s - er ellers tæt på at købe 40ex500, men ikke hvis det forhindrer mkv afspilning.

Hvilke filtyper kan du afspille?

Mht. undertektster, kan du så ikke gøre det efter filmen er sat i gang?
Jeg ved ikke om det er mig du spørger men jeg svarer lige fra mit eget indlæge længere oppe. Jeg har fint kunne afspille DivX/Xvid, VOB filer. Det er dem jeg har prøvet indtil videre. Og har overført JPG, PNG filer hvor de er blevet vist i flot kvalitet på fjernsynet. Altså som sagt, intet lag/dekomprimering eller forsinkelse.
Af dimzen
DLNA er ret begrænset hvad ang. fil-typer.
En løsning er f.eks. WDTV-Live boks, den æder alt fra et windows/samba share :)
Af FriisN
Kan WD-boksen afspille alle filer direkte fra den eksterne der sidder i?
- altså også MKV filer og filer større end 4 GB, fx. 7-8 GB fra en bluray? :)

Så går ideen bare lidt af, at have en ekstern NAS harddisk ;)
Af down
Er WB-boksen ikke bare en afspiller? Jeg mener ikke den kommer med HDD.
Af dimzen
FriisN skrev:Kan WD-boksen afspille alle filer direkte fra den eksterne der sidder i?
- altså også MKV filer og filer større end 4 GB, fx. 7-8 GB fra en bluray? :)

Så går ideen bare lidt af, at have en ekstern NAS harddisk ;)
Har aldrig prøvet at afspille noget fra en USB-key eller USB-harddisk.
Har kun afspillet ting fra min NAS :)

Hvad mener du med ideen går med NAS?
Senest rettet af dimzen 06 apr 2010, 15:52, rettet i alt 1 gang.
Af dimzen
down skrev:Er WB-boksen ikke bare en afspiller? Jeg mener ikke den kommer med HDD.
Ingen HDD :)
Af FriisN
Ved godt der ikke sidder nogen harddisk i WD-boksen, men det ville der jo komme til at gøre ;)

Mener at ideen fra NAS går fra, hvis man køber WD-boksen da man så ikk bruger WIFI/DLNA funktionen.

Men det eneste der betyder noget for mig er, at jeg kan afspille mine MKV-filer på op til 8 GB via min PS3, DLNA i mit TV eller andre måder - nogen der ved hvordan det bliver muligt?

Nogen der har erfaringer med WD-boksen, kan den afspille så store filer? :)