Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg står og skal købe mig en fladskærm, men ved ikke hvilken én jeg skal vælge. Jeg regner med at ville bruge 6.000 på den, har 2 jeg synes virker rigtig gode til prisen, men ved ikk hvilken en jeg skal vælge. O-O

Nummer 1: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... W5500.html

Nummer 2: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... EX500.html

På forhånd tak for hjælpen!
MasterP
Af OleA
Hvis valget udelukkende står mellem de 2 ville jeg vælge EX-modellen. Det er 2010 model. W modellen er 2009.
Brugeravatar
Af edinger
Medmindre du har helt særlige grunde til at foretræke LCD fremfor plasma, bør du seriøst overveje denne model:

Panasonic S20 42" (link)

Samme pris. Bedre billede.
Af MasterP
Tror det skal være et LCD da jeg gerne vil tilsutte min computer fjernsynet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad skal computerne bruges til? Med mindre det er stillestående kontorarbejde, så er der ikke noget i vejen med, at tilslutte en PC til et plasma-TV.
Af MasterP
Har en del film jeg vil afspille fra min computer på fladskærm igennem HDMI stik osv.
Brugeravatar
Af edinger
Det er da i hvert fald ikke et argument for ikke at vælge en plasmaskærm.
Af MasterP
Okay har ikke så meget på fladskærme, da jeg er helt ny på området. Mange af mine venner har bare LCD og ikke Plasma, egentlig derfor jeg ville vælge sådan en
Brugeravatar
Af edinger
Der er nu heller ikke noget "galt" med at vælge LCD. Helt generelt får du bare mere billede for pengene (læs: pr. krone) ved at vælge plasma.

Blot et velmenende råd :)
Af MasterP
Jamen jeg er også utroligt glad for folk overhovedet gider at bruge tid på at vejlede mig og give mig gode råd! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dér hvor du seriøst bør overveje at droppe plasma, er hvis du bruger skærmen som arbejdsredskab, til længere tids surfing eller spil med stillestående elementer i længere tid.

Derudover, så kan der vindes lidt på el-siden med et LCD-TV, men primært hvis man vælger de nyere LED-modeller (læs: visse af LED-modellerne).

Billedgengivelsen er dog generelt noget højere pr. krone brugt hvis du vælger det rette plasma-TV (der findes naturligvis også ringe modeller, ligesom der findes ringe LCD-modeller). Det nævnte S20 fra Panasonic giver ret meget billede for pengene og kan sagtens bruges til at se film fra PC'en.