Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asic
Har længe kigget efter et godt gamer tv til ps3,360 og pc. Jeg er stort set ligeglad med alt andet som ikke kontribuerer til gaming/pc, så kun cool hvis der kan spares der.

Min pris er max 8000 og alt fra 42" - 50", hvor 50" er eftertragtet.

Har læst reviews og flatpanels købs anbefalinger men synes jeg mangler nogle sidste meninger. Så hvad ville være mest fornuftigt i mit tilfælde og er der andre som har et tv med de samme kriterier?

Tak på forhånd
Brugeravatar
Af Bonsai
Hvis det kun er til gaming og du er ligeglad med design, så vil jeg mene at Panasonics plasma skærme er gode.
Ved dog ik hvordan de er til PC...

Panasonic TX P50X20E - HD Ready
Panasonic TX P50S10E - Full HD
Panasonic TX P42G10E - Bedre billedkvalitet end de 2 andre + Full HD

Ved ikke hvor mange spil, der i HD endnu. Men et par er der da :)
Brugeravatar
Af koenigs
Alle spil er i HD, men ikke Full HD.

Jeg vil hellere anbefale dig et LCD end plasma, når det skal bruges til spil. F.eks. KDL-40EX500.

Jeg bruger i øvrigt selv plasma til at spille på og er super tilfreds med det, så hvis du vil op i en større størrelse i den prisklasse, er du nok nød til at vælge plasma og der vil jeg p.t. anbefale P46S10E der fås til 8600 kr p.t. Hvis du kan leve med det ikke er full HD så er P50X20E et godt valg til lavere pris. Tænk på at næsten alle spil er i 1280x720 eller lavere og ikke i full HD.
Brugeravatar
Af Bonsai
Seføli :) Var også Full HD jeg mente. Tak for rettelsen 8)
Af rkc
Hvorfor s10 når han kan få s20 til samme penge med bedre panel
Af rkc
Har lige set hos jaman.dk har de 46"s20 7.495 og 50"s10 7.995
Brugeravatar
Af Bonsai
For mit vedkommende...ikke hvorfor noget.
Hvis de kan fås så billige, så er det jo bare bedre 8)
Af asic
design spiller stort set ingen rolle, Full HD er også et must og tak for svarene

S20 hos jaman.dk ser fornuftigt ud. en G20 er heller ikke ude af billedet..fandme svært med så mange TV'r!!

en kammerat foreslår "LG+47LH3000" "LG 42LH5000" http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=531525 hvis man vil spare penge, men er ikke sikker på deres kvalitet osv.
Brugeravatar
Af Bonsai
Panasonic har næsten elimineret retention/burn-in. Noget der specielt er tilbøjeligt til at komme, når man spiller.

LG og Samsung mangler stadig at få bugt med det på deres plasma. Nu er det dog LCD din ven har kigget på.
Kender ikke selv noget til dem.

Prøv evt at tjekke denne test af en LG mht retention.(5. nederste billede)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269244450
Af asic
Har kommet frem til det skal være Panasonic hvis det er plasma, om så det skal være G20 eller S20 ved jeg ikke.

Et andet spørgsmål er om der er kæmpe forskel fra et LCD til f.eks 5000 i forhold til Plasma til 7000. Der er rigtig mange billige LG LCD lige pt, men ved virkelig ikke om de udfylder mine gamer kriterier.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der vil være mærkbar forskel på et LCD-TV til 5000 kr. og et plasma-TV til 2000 kr. mere. I forvejen får du den bedste billedkvalitet på et plasma-TV i 5000 kr. klassen, så det ændrer sig ikke af, at du bruger 2000 kr. mere på dét, og stadig ser på LCD i en lavere prisklasse.
Af asic
yakken:
Okay så det er plasma all the way, så er spørgsmålet om jeg burde gå efter et 5000kr Plasma istedet for f.eks G20's 7000kr

Er der nogle modeller du kan anbefale i den 5k prisklasse som stadig er helt udemærket til gaming hvor man ikke går alt for meget komprimi med kvalitet?

Her selv kigget på S20 42"
http://www.wupti.com/Produkter/TX-P42S2 ... artnersite
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
S20 er en udmærket kandidat. Når vi snakker om ren billedkvalitet vs. pris, så er det svært at komme udenom plasma, men til et RENT spille-TV, så vil jeg altså også anbefale dig at se på LCD. Ja, billedkvaliteten vil være dårligere, inputlag vil også være ringere, men burn-in er altså ikke udryddet og hvis du udelukkende spiller, så ville jeg hellere anbefale dig et EX500, som foreslået af andre tidligere - det får du nok ikke i 40" til 5000 kr...

Jeg ved, at vi skriver, at vi ikke ser retention på de TV vi tester, men hvis du ikke bruger TV'et til at se TV på, så er snakken lidt en anden. Spiller du et spil 14 timer i træk, så vil der være elementer, der altid sidder samme sted og de VIL brænde sig fast på længere sigt.
Senest rettet af Torben Rasmussen 06 apr 2010, 15:53, rettet i alt 2 gange.