Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag allesammmen,

Jeg troede egentlig jeg kunne afgøre dette her selv uden de store problemer, men er nu kommet frem til at jeg godt kunne bruge lidt indspark alligevel..
Jeg skal have fundet en erstatning for mit store gamle Pansconic CRT TV ! (ja du læste korrekt, der er nogen der endnu ikke har fået skiftet skidtet ud)
Jeg var egentlig fastsat på et Panasonic plasma G20 TV, på grund af de gode anmeldelser og sort-gengivelsen, men efter at have været nede og lure på det i hifi klubben må jeg indrømme at jeg er kommet i seriøs tvivl om ikke det i virkeligheden er et LCD jeg skal have.. Grunden er at glasset er for blankt i plasma skærmen, det kommer bare ikke til at virke i min stue med så mange vinduer som jeg har.. samt jeg syntes ikke at jeg med det blotte øje kunne se at plasmaet var meget mere sort end nogen af de Samsung LCD'er der hang ved siden af.

Så det jeg gerne vil høre fra Jer er; hvilket LCD tv ville DU vælge for omkring 10-15 tusinde ?

Jeg skal mest bruge mit fjernsyn til TV, Bluray, DVD, og trådløst billeder/musik

Jeg vil meget gerne have et TV med mulighed for at afspille filer trådløst fra en NAS, og her skuffer Panasonic'en igen ved ikke at understøtte MP3 afspilning - yderst underligt..

Jeg har Canal digital parabol, og har læst nogen steder at visse TV understøtter Canal digital... hvad går det prøcis ud på? er det sådan at man kan sætte sit kort direkte i TV'et og slipper for at have en parabol boks stående ?

Med hensyn til størrelsen på TV'et så skal det være 46" eller 50"

Jeg ser frem til at høre fra Jer :-)

Forresten er min kone blevet vild med designet på det nye Sony bravia, det med den firkantede fod.. men er der bedre alternativer i prisklassen?
Af Søndergaard
Jeg drister mig til at anbefale det TV jeg selv har nemlig Philips 47PFL9664H; Det kan alt det du spørger til uden at knage eller brumme. Tilmed har det en fornuftig lyd hvor man faktisk kan nyde musik. Billedet kan justeres fra det helt afdæmpede til de kraftigste pangfarver. Jeg bruger selv normalt indstillingerne Rasmus anbefaler i testen. Hvis ungerne ser tegnefilm i skarpt dagslys sætter jeg den på "standard" så er der knald på det hele. Menusystemet er det bedste jeg har set (sammenlignet med Sony og Samsung) og du kan afspille musik trådløst fra din NAS eller en tændt pc på dit netværk. Den tager også en del videofiler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er mange nye lækre LCD-modeller på vej ud i butikkerne lige nu, som det måske var værd at vente på. Jeg venter mig en del af 2010-modellerne fra alle producenterne. Kig i vores artikelsektion nederst på forsiden for at se hvad der er i vente.

Vi har Sony NX700 stående til test lige nu. Du får svar på dit spg. inden længe. Tilmeld dig nyhedsbrevet så får du besked når testen er klar.
Af Prodigy
Hvad med Samsungs 6000/7000/8000 serie med 3D understøttelse, er der nogen test på vej af dem? jeg kan se de er prissat lige lidt højere end det jeg havde tænkt mig at bruge, men hvis nu man så får noget der er mere fremtid i pga. 3D understøttelsen ville det måske være okay...

Jeg vil helt klart helst have et tv med DVB-S, så jeg kan smide min canal digital box væk og nøjes med én fjernbetjening!
Er det kun topmodeller i de forskellige mærker som har DVB-S ? for hos Samsung syntes jeg kun det ser ud til at være de dyreste modeller der har det..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke fået en dato fra Samsung endnu, men TV2 har dog fået en tidlig model til låns som vi måske kunne give en mere grundig gennemgang.
Af Clemmensen
Jeg har ingen problemer med afspilning af mp3 filer på mit G20..

Så jeg ville klart anbefale dig at købe et G20! :)
Af Prodigy
Kan du afspille MP3 fra netværk kilder?? for det var mit klare indtryk at G20 kun kan afspille MP3 fra USB kilder...