Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har lige bestilt en PS3, og overvejer om jeg bliver nødt til at købe en bluetooth remote for at kunne se Blu-Ray film på den. Men så tænker jeg om ikke jeg bare kan styre den med remoten til mit Sony KDL EX500? Såhvidt jeg har forstået så er det noget med at signalerne så går igennem HDMI kablet?

Hvis det er tilfældet, kan man så styre alle blu-ray/DVD navigeringsfunktioner fra remoten, eller er det kun de funktioner der ligger under Bravia Sync feltet øverst på den?

Håber nogen kan hjælpe

:)
Af steffenj
Som det ser ud lige pt. er det vist ikke muligt.

Fjernsynet understøtter selvfølgelig denne feature (Bravia sync), men ud fra hvad jeg lige har læst understøtter PS3 desværre ikke dette. Ihvertfald ikke endnu. :o)
Af Cutter
steffenj skrev:Som det ser ud lige pt. er det vist ikke muligt.

Fjernsynet understøtter selvfølgelig denne feature (Bravia sync), men ud fra hvad jeg lige har læst understøtter PS3 desværre ikke dette. Ihvertfald ikke endnu. :o)
Den nye PS3 SLIM,,;

Bravia® Sync™-funktion
Det nye PS3-system er også udstyret med funktionen Bravia® Sync™. Ved at forbinde det nye PS3-system og et Bravia-tv med HDMI-kablet kan brugerne betjene menuen Home (XMB) på PS3 direkte ved hjælp af fjernbetjeningen til tv'et. Andre funktioner omfatter bl.a. System Standby, som automatisk slukker PS3-systemet, når Bravia-tv'et slukkes.

Fra: http://dk.playstation.com/games-media/n ... yt-ansigt/
Af joshua79
Den nye PS3 SLIM,,;

Bravia® Sync™-funktion
Det nye PS3-system er også udstyret med funktionen Bravia® Sync™. Ved at forbinde det nye PS3-system og et Bravia-tv med HDMI-kablet kan brugerne betjene menuen Home (XMB) på PS3 direkte ved hjælp af fjernbetjeningen til tv'et. Andre funktioner omfatter bl.a. System Standby, som automatisk slukker PS3-systemet, når Bravia-tv'et slukkes.

Fra: http://dk.playstation.com/games-media/n ... tem229867/ Underholdning-p%C3%A5-PS3-har-et-nyt-ansigt/
Det var også hvad jeg fandt ud af efter at have læst en del forums om det. Så Bravia remoten overflødiggøre altså PS3 remoten. Det er jo fedt :)

Tak for inputs
Af Cutter
Ja på nogle punkter,,, Men du kan ikke "spille" med den.
Af joshua79
Ja på nogle punkter,,, Men du kan ikke "spille" med den.
Det var nu også blu-ray remoten som man kan købe som tilbehør jeg mente, og ikke selve joypadden :)
Af AndersAnd
Hej joshua79

Du kan sagtens bruge remoten fra dit tv til at styre PS3, ikke kun til afspilning. Faktisk kan du bruge den til alt hvad du kan med joypadden - bortset fra at spille selvfølgelig. Du kan bruge "options" knappen på din remoter til f.eks. at gå ind i menuen > funktioner, her kan du vælge undertekster, ændre billedformat og alle andre navigeringsfunktioner du også kan med "trekant" knappen fra joypadden når du afspiller en DVD/BD. Det samme gælder hvis du vil kopierer filer over til din PS3 eller hvis du vil se fotos eller høre musik.

Håber du har fået svar på dit spørgsmål.
Af majbom
DAMN

har lige købt en ps3 bt remote, da jeg alligevel skulle ud at have ny konsol, controllere og spil (indbrud) - så tænkte at jeg lige så godt kunne købe den med for de 200,- - jeg har gerne ville have den de 2 år jeg har haft ps3, men har aldrig fået den købt.

nu kommer der forhåbentlig snart et EX700 hjem til mig osse, så kan jeg jo godt sælge min remote igen :s

øv øv...
Af joshua79
nu kommer der forhåbentlig snart et EX700 hjem til mig osse, så kan jeg jo godt sælge min remote igen
Ja, kan bekræfte at det virker super godt med Bravia Sync. Det eneste jeg savner fra en dedikerede remote er en pauseknap! Så man kan kun stoppe filmen, og ikke pause den :( Når man starter filen igen fortsætter den godt nok hvor den var kommet fra, men det tager stadig noget tid at spinne op igen.
Af maskus
splazz skrev:DAMN

har lige købt en ps3 bt remote, da jeg alligevel skulle ud at have ny konsol, controllere og spil (indbrud) - så tænkte at jeg lige så godt kunne købe den med for de 200,- - jeg har gerne ville have den de 2 år jeg har haft ps3, men har aldrig fået den købt.

nu kommer der forhåbentlig snart et EX700 hjem til mig osse, så kan jeg jo godt sælge min remote igen :s

øv øv...
Hvorfor sælge den når du:

1. Kan have én i hver hånd
2. Nu behøver du ikke ektra batterier - du skifter bare fjernbetjening -
det er lidt mere sejt :)
3. Har du en ven på besøg så får han den ene, og så kan I begge styre
maskinen.
4. Hvis der er et kedelig program i fjernsynet, kan du bruge dem som
trommestikker.

Ja, jeg ved der er mange flere options - måske du selv har den 5. ting!!

:p
/martin