Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hansson
Overvejer nyt fjernsyn, og har kigget lidt på følgende:

Sony KDL-40V5500 (Plus: DLNA, HD)
LQ 42PQ6000 (Plus: Design)
Panasonic TX-P42X10Y
Ved ikke om Samsung har et tilsvarende alternativ

De ligger alle i et yderst fornuftigt prisniveau. Ved godt at det måske er sidste års modeller, men prisen i betragtning kan jeg leve med det.

Er der nogen der kan give lidt input til valget? Erfaring eller andet.
Af Hansson
ingen der kan give lidt input...

TX-P42U10E dukker op i samme prisleje.
Af xenius
Uden at kende så meget til de enkelte modeller, vil jeg foreslå, at du hellere kigger på 2010 modellerne.

Prisforskellen er minimal, så hvorfor ikke vælge en af dem ?

Mener de vil modsvare:

Sony KDL-40V5500 = EX500/EX700
PQ 42PQ6000 = PK550 (Eller en PK750, da ikke så stor prisforkel)
Panasonic TX-P42X10Y = X20

:)
Af Hansson
X20 var jeg stødt på i min jagt til omkring de 4500, så det er selvfølgelig den der er aktuel fremfor x10.

Sony 2009 modellerne er nedsat og ligger godt. De nye ryger over 6000. Det er ikke meget, men man kan hele tiden liiige lægge 500 oveni og så få lidt mere. Derfor er jeg ret fokuseret omkring de 4500.

Stødte på u10 for 4500, og overvejer så selvfølgelig u10 2009 model med HD eller x20 2010 model.
Af justjc
Jeg selv faldt for et LG 42PQ6000, da jeg fandt et ekstra godt tilbud.

Sortniveauet skulle ikke være særlig godt sammenlignet med et Panasonic X10, men for mig blev det opvejet af design, god lyd(kontra "Lyden er ganske ringe for at sige det mildt" i Flatpanels X10 anmeldelse) og det faktum at en USB indgang gav mere mening end en SD kort læser.

Tilbuddet er at få det leveret for 4054,- fra Komplett ved være hurtig at købe det der er på http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=492362

Det eneste minus jeg efter at have fået skærmen har fundet er at jeg gerne ville have haft en DVB-C tuner, til at modtage HD kanaler igennem antenneforeningens signal, men på den anden side har jeg ikke brug for det og standard signalet giver et tilfredsstillende billede til almindelig TV kiggeri.
Mht. demo har jeg kun fundet en ubetydelig bule(skal føle for at finde den) som umiddelbart er kommet før LG puttede TVet i kassen(var pakket ind som nyt).
Af Hansson
LG er udelukket pga tuner..

Hvordan er alternativerne for Philips og Samsung??

Kan læse mig til at der ikke rigtig er noget der er helt på linie med Panasonic pris/kvalitet, men jeg kunne nok gå lidt på kompromis af hensyn til design.
Brugeravatar
Af koenigs
Nede i det prisleje er det ganske rigtigt at der ikke er noget der matcher P50X10Y/X20E, så der har du måske allerede det oplagte valg.

Lyder er i øvrigt ikke så ringe i X10, den er i hvert fald bedre end i andre LCD'er jeg har haft og i særdeleshed bedre end i Samsungs LCD/LED serie, som jeg netop har haft mulighed for at sammenligne med.

Hold dig dog fra P42U10E da det ikke er en dansk model med dansk tuner, så ville den nemlig hedde P42U10y ;) Jeg går ud fra det er franske Pixmania eller tyske Redcoon du har set den på.