Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er jeg så den lykkelige ejer af et P42G20 :)
Det var tanken at tilslutte mine supergode JBL højttalere med indbygget forstærker... men der er ingen lydudgang, hvor lydstyrken kan justeres på TVets egen fjernbetjening. Lydstyrke for hovedtelefon er gemt bag mindst 3 tastetryk. :((
Nogen gode forslag?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne bruge en universalbetjening. TV'et har ikke volumenstyrede linieudgange.
Af PederB
Mine højttalere har slet ingen fjernbetjening, kun linieindgang. Det er super studie monitors som gav kanonlyd på mit gamle billedrør TV.

Overvejer at købe:
http://www.elektronik-lavpris.dk/produc ... s_id=13189

Egentlig skulle jeg hellere opgradere mig selv til Surround og Bluray med en SC-BT200... :)
Måske findes den brugt?
Af erling1000
Lydstyrke for hovedtelefon er gemt bag mindst 3 tastetryk.
Mine højttalere har slet ingen fjernbetjening,
...det Yakken måske mener, kunne være at du kan købe en programmérbar fjernbetjening der kan gøre det med de 3 tastetryk til ét tastetryk? Hvad ved jeg?

Personligt synes jeg da også det var værd at anskaffe surroundsound. Lyden er ofte en stor del af filmens virkemidler (selvom nogle film ikke har det store i bagkanalerne ud over violiner, så er der mange gode oplevelser i mange film med surround). Har selv købt mit sæt lidt efter lidt - har aldrig fortrudt at have fået et supersystem :)

Det Panasonic-system du nævner er sikkert fint, kender det ikke, men kan se der ikke er nogen HDMI-indgange, som jo er fint til surround fra f.ex. parabol eller spillekonsol så... men det har fine features til prisen...

Personligt ville jeg lige gå et smut i nærmeste http://www.hifiklubben.dk/ og vise dem det tilbud du kan finde på systemet og høre om de kan give dig noget der fejer det af banen for en "lidt" højere pris - der er meget at hente i f.ex. et ordentligt sæt surroundhøjttalere - hvis man har plads, lyst og budget :)