Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har for nyligt købt et 42G20, og jeg har konstateret at jeg ikke kan leve med den konstante brummen/summen/buzzen som tv'et laver.

Da jeg har bemærket at flere brugere har kommenteret netop dette problem på G20'eren ville jeg gerne høre, om nogen har erfaring med at få sit G20 ombyttet til en model UDEN buzz???
killmaster skrev:Jeg har for nyligt købt et 42G20, og jeg har konstateret at jeg ikke kan leve med den konstante brummen/summen/buzzen som tv'et laver.

Da jeg har bemærket at flere brugere har kommenteret netop dette problem på G20'eren ville jeg gerne høre, om nogen har erfaring med at få sit G20 ombyttet til en model UDEN buzz???
om nogen har fået den ombyttet "uden buzz" ved jeg ikke, men prøv at læse tråden her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... or-og-pana

Med hensyn til "buzz" finder du ikke et plasma (eller et LCD) fjernsyn uden. Der er så nogle modeller modeller der "buzzer" mere end de skal (visse B855'er eksempelvis). Men som det er skrevet flere gange efterhånden så er vi alle forskellige mht "buzz'en" - nogle finder det generende andre gør ikke 8). Men selvfølgelig prøv at få den byttet hvis det er for generende. God påske :)
Af Talisman
Nogen der vil give deres besyv med om hvor meget X20 eller S20 buzzer?
Af gasolin
Da jeg var i Panasonic centret i dalum Odense larmede G20'eren mere en X20 modellen, jeg prøvede at lytte til begge tv, det var ikke noget jeg kunne høre forskel på før jeg lyttede med øret tæt på tvet.
Af killmaster
Tak for kommentarerne :)

Jeg ved at folk oplever plasma støj forskelligt, men jeg er - og har altid været - meget opmærksom på højfrekvente lyde fra alle mine elektriske apparater. Da jeg har haft et PX80 i 2 år som har tjent mig godt - og IKKE laver nogle hørbare brummelyde (i mine ører), så må jeg konkludere at det altså ikke er alle plasma-tv der har problemer med plasma-støj.
Mit G20 buzz'er forfærdeligt højt, og det er tydeligt hørbart flere meter fra fjernsynet. Min kæreste er også generet af det, så det er ikke bare mig der er hyper følsom.

Da jeg jo kun har 14 dages fuld returret, skal jeg snart til at tage en beslutning, og med mindre jeg får en eller anden indikation af, at mit eksemplar er specielt uheldigt, så sender jeg det retur og får pengene tilbage.

Så må det gamle PX80'er tilbage i stuen... :((
Af gasolin
De f.... irrterende at købe et dyrt og godt tv (uanset om det er plasma,lcd eller en G20) hvis den larmer meget, man ved godt at et køleskab,fryser larmer og at i en bil kan man ikke for den samme lyd oplevelse, som der hjemme pga en tydelig motorlyd.

Men et tv forventer jeg, ikke larmer,med mindre der er blæser eller det er et billigt L.... tv. Det må da virkelig være frustrende at have købt en Samsung fladskærm i 850/855 serien som skulle være en af de skærme der brummer/buzzer mest, det ville jeg bare ikke kunne leve med (selv om jeg ikke har hørt,set tvet irl, underligt at Samsung ikke har gjort noget ved problemet, det må da være flovt for Samsung).
Af killmaster
Det er mildt sagt F... frustrende :)

Nu skal jeg også bruge 2-300kr på at få det sendt retur...

Mest bekymrende syntes jeg dog er, at det åbenbart er en GENEREL tendens, at de nye tv efterhånden er af dårligere og dårligere kvalitet. De er så godt nok også blevet billigere. Jeg synes at 8.000kr for et TV er billigt - og så må man måske bare forvente/leve med at det laver underlige mislyde...
Som forbruger er det dog for mig uacceptabelt - om det så kun havde kostet 5.000kr, så er jeg forundret over at de gang på gang slipper igennem kvalitetskontrollen.
SKIDT er det! SKIDT! :(