Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af feuer_dk
Sidder og kigger på blu ray afspillere, og da jeg i forvejen er indehaver af et Panasonic plasma tv, ville jeg gerne have en afspiller af samme mærke, da jeg så får mulighed for at udnytte Viera Link og styre det hele fra én fjernbetjening.

Da jeg er "ny" på blu ray markedet, er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt der er en betydelig forskel på ovenstående modeller fra Panasonic (udover prisen)!?

Nogen der tilfældigvis har erfaring med disse modeller eller ved, hvad den store forskel er? Er der grund til at investere lidt ekstra, eller kunne jeg i princippet smide det overskydende efter et par nye film i stedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er den ret markante forskel at BD80 kan dekode HD lyd internt og sende det ud via analoge 5.1 tilslutninger til et helt alm. surroundanlæg. Med BD60 skal du have et anlæg, der understøtter HD-lyd, tilsluttet via HDMI for at få HD lyd. Så det kan nok koges ned til: hvilket anlæg vil du sætte det sammen med?
Af feuer_dk
Jeg har lige investeret små 8000,- i et nyt anlæg. Cerwin Vega Sub og surround højtalere - til at trække det hele har jeg en Yamaha RXV465.
Forstærkeren understøtter DTS Master Audio, så BD60 ville vel i princippet være helt fin!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis du agter at køre signalet via forstærkeren som passthrough. Du er nødt til at benytte HDMI, så billedet skal sendes videre gennem forstærkeren. Blot så du er OBS på hvilken rute du er tvunget til at køre.
Af feuer_dk
HDMI skal vel benyttes for at få optimal billed og lydkvalitet, uanset hvad?!
Men "Ruten" kommer vel så til at hedde; Blu ray -> HDMI1 (forstærker), HDMI Out (forstærker) -> HDMI1 (fjernsyn)? Eller hvordan?

Kvalitetsmæssigt gør det vel ingen forskel, at jeg ikke kører direkte fra afspiller til fjernsyn?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På BD80 behøver du ikke bruge HDMI. Lyden bliver stadig HD via analoge kabler. Hvis man nu undlader at bruge 1 mm tykke lakridskabler, så vil lyden stadig være i særklasse.

I princippet vil billedet være det samme om du kører direkte eller gennem forstærkeren, hvis det blot er passthrough.