Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af neo-oz
Køb af lækker skærm

Jeg har set mig fuldstendig forelsket i denne skærm 19" LG L1940PQ
(300 cd/m2 - 700:1 - 8 ms - DVI) designet er jo ikke mindre end genialt!

Meeeeeennnn, nu kommer spørgsmålet så....

Jeg er grafiker og skal kunne bruge skærmen sådan nogenlunde til grafik, billeder osv men skærmen er til min hjemme computer og skal også kunne spille lidt uden der er for meget slør i billedet pga de hele 8ms respons. Altså og designet er jo nok også noget af det vigtigste og denne falder perfekt i min smag. Jeg kan ikke finde nogen test af denne skærm andet end på Yogoslavisk og det synes jeg sq ikk er betryggende-

Jeg vil høre om det er en god nok skærm eller jeg vil blive pisse iriterret på den og kyle den ud af vinduet i raseri eller det faktisk er en go skærm??? ;;)

Jeg har også overvejet denne skærm men vil helst have den anden pga af designet men kan jo godt se denne her har bedre specs.
LG L1970HR-BF (2ms og 2000:1 men er jo reelt "kun" 700:1)

håber i kan hjælpe - på forhånd mange tak

MAX pris for skærmen må højst være 2500kr -
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så er det nok en lidt forkert genre af skærme du har kig på og de 2.500 kr. er også lidt i underkanten. Du bør ikke satse på et TN panel hvis skærmen primært skal bruges til grafik, men derimod på et VA eller IPS panel.

Hvis prisen virkelig er så presset, så kan du kigge på Viewsonic VP930 som har et MVA panel, men prisen er lidt over dit budget.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=157184
Utallige tests har vist at denne skærm er noget af det hurtigste i VA genren, selvom den er normeret til 8 ms.

Så jeg vil mene at du enten skal neddrosle dine forventninger til skærmens egnethed som grafisk redigeringsværktøj, eller også må du spare lidt mere sammen.

... og derefter bør du vælge en bedre overskrift næste gang.
Brugeravatar
Af neo-oz
Først og fremmest mange tak for svaret

Det kan godt ske min forklaring var lidt mangelfuld men det der primært er vigtig for mig da det er en skærm jeg skal ha stående som et "møbel". Altså at det er flot - Det er ikke en skærm jeg skal bruge til de større grafiske opgaver eller farvekorrektioner men nok mere en god all-around skærm. Jeg har næsten ingen forstand på fladskærme hva du nok også kan høre - men er farverne helt en i vejret og er det bar en skod skærm? Vil selvfølgelig ikke købe den hvis det noget bras men vil gerne det blev den jeg endte op med...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1940PQ er desværre ikke en fremragende skærm. Den har efter sigende problemer med både responstid og baggrundsbelysning, så den ville jeg holde mig fra.

1970 er en klart bedre model, men alternativt er den lidt ældre 1980Q også et godt bud på en moderigtig model. Sidstnævnte har lidt højere ergonomi, men er lidt langsommere.
Af thomit
LG 1980Q, ja.
God skjerm til prisen, og nydelig av utseende.