Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klinge
Jeg står til at skulle opgradere mit gamle XP mediacenter og ville lige høre om der er nogen som ved hvad der kræves for at få 3D ud af det.

Jeg har luret lidt på de fine intro videoer som recordere.dk har lavet:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1269514688

Jeg har planer om at købe et 46" Samsung 8000 series når det udkommer engang i næste måned og opgradere mit mediecenter til Windows 7 med Blu-ray drev.

Det lader til at jeg skal sikre mig at Mediecenteret får at HDMI 1.4 output. Spørgsmålet er om der er andet jeg skal være opmærksom på.

Skal Blu-Ray drevet være 3D kompatibelt eller er de alle det?
Kan Win7 Mediacenteret håndtere 3D?

Andre gode råd modtages gerne?

-Morten
Af Notional
Hej Klinge

Mangelen på svar skyldes nok de mange ubekendte du spørger ind til.

Der findes ikke HDMI 1.4 grafikkort, men da controlleren oftest kan opdateres bør de kunne klares med en firmwareupdatepå nyere kort eller måske endda kun en driverupdate.
ATI skulle komme med deres 3D catalyst drivere til sommer. Så må vi se hvilke kort, de vil understøtte 3D med.

Hvad drev angår kommer der konstant firmwareupdates til disse, for at understøtte de nyeste film. Så HVIS 3D kræver en update, så kommer dette med sikkerhed også. Alle drev burde kunne understøtte 3D, i hvert fald efter en firmwareupdate.

Det eneste BD program, der understøtter 3D er det nye Powerdvd 10 i topversionen. Og der kommer selve 3D understøttelsen først som update til sommer.
Hvis du bruger mediaplayer, så må d vente og se.

Personligt er min plan at bruge min stationære som 3D BD afspiller, men jeg må også væbne mig med tålmodighed.
Af klinge
Tak for svar.

Tålmodighed er en dyd.... som jeg ikke har ;-) Jeg kunne godt tænke mig at komme igang nu med opgraderingen af mit mediacenter, men det er sgu lidt belastende at der ikke er nogle nemme svar og måder at gøre tingene på.

Det samme gælder jo DVB-C som sgu da er irriterende at Microsoft endnu ikke har fået styr på så man kan slippe for alle disse hacks. Det kunne være rart med et clean setup som kunne det hele DVB-C, 3D, Blu-Ray etc.

Men du har nok ret med firmware updates som gør at 3D support kommer i både grafikkort og BluRay drev.

-Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3D kræver ikke HDMI 1.4. Det er understøttet af HDMI 1.3.
Af Kolvig
Ja, det er fra HDMI 1,3 der er 3D understøttelse. Og jeg blev yderst glad over at se at man kan software opdatere HDMI 1,2, til at kunne klare 3D. Så er det bare spørgsmålet om der kommer opdateringer til alle?
Af klinge
Hmmm jeg synes netop de siger i 1.4 er påkrævet i de videor jeg har linket til i første indlæg

-Morten