Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisbluff
Hejsa Flatpanels.dk

Er der nogen derude der i øjeblikket har en fungerende opstilling af PC som media server, som kan afspille både billeder/musik OG film på jeres EX500?

Jeg har kæmpet hele dagen, og et stykke af aftenen og natten med at få det til at fungere. Uden held.

Jeg har fuldstændigt set bort fra Wi-Fi delen indtil videre, da jeg ikke har haft lyst til at smide 600 kroner for Sony´s egen USB endnu.

Så det setup jeg har forsøgt at få til at fungere har været et "Wired" med LAN fra TV til Netgear Router til PC.

Jeg kan fint finde Windows Media Player, og eller PS3 media server til PC(Har ikke en PlayStation3), men kan kun få fjernsynet til at vise billeder og musik, ikke film. Kan forstå at dette problem også eksisterede i 5500 serien.

Og at problematikken drejer sig om Sony produkternes følsomhed overfor accept af transcoded signaler. Ret mig endelig hvis der er noget jeg har misforstået.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er om der er nogen derude der har et fungerende setup. Med en PC baseret media server, som kan afspille transcoded film på fjernsynet?

Håber der er nogen der er i stand til at hjælpe.
Af SandmanDK
Har researched lidt da jeg selv får en EX500 leveret i næste uge og skal selv til at eksperimentere med DLNA. Men... Sony accepterer ikke hvad som helst af videoer der skal streames.. I deres manual står der at EX500 accepter følgende filer; AVCHD, HDV(MPEG2-TS), MPEG2-PS og desværre ikke DivX via DLNA og hvis du bruger MS Mediaplayer 11 til at render kan du kun bruge MPEG2 filer da Mediaplayer 11 ikke understøtter AVCHD og HDV. Mediaplayer 12 som er i Windows7 kan du streame alle formaterne og jeg har fundet en mulig "Howto" her
http://www.agoraquest.com/viewtopic.php ... 7&forum=70
http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/0 ... ows-7.aspx
Hvis du ikke vil bruge mediaplayer findes der andre programmer så som VarioMedia 5.0 eller VarioMediaPlus .. Men der findes sikkert også andre programmer til dette.. Sony's FAQ omkring DLNA
http://support.sony-europe.com/tv/faq/f ... f=dlna_faq
DivX film skulle kunne ses via et USB stick på fjernsynet men kender ikke nærmere til det endnu da jeg som sagt ikke har fjernsynet før i næste uge. Skriver igen når jeg har fået rodet med det.. Skriv endelig hvis du finder ud af noget...
Senest rettet af SandmanDK 16 mar 2010, 13:22, rettet i alt 1 gang.
Af AndersAnd
Hej venner

Jeg har selv en 40' w5500 og jeg har fået DLNA til at virke fint med PS3 media server softwaren via LAN fra TV til trådløs router til PC.

Prøv gå ind under kodnings indstillinger, nederste blok står der "Tving kodning for følgende filtyper (ny med komma).

Prøv her at skrive: avi, mkv, mp4

Genstart programmet og jeg tror i også vil kunne se de vidoefiler (her avi, mkv og mp4 filer) i har liggende i mappen der er delt mellem tv og pc.
Af AndersAnd
Det ville være rart med lidt feedback på om i har prøvet ovenstående og fået det til at virke.
Af FriisN
Vil det sige at Sony TV ikke fra standard kan afspille mkv filer?
Overvejer selv at købe ex500 eller hx700/ex700, men det er et krav at det skal kunne gøres via en ekstern nas harddisk, min PS3 og mit TV.

Er det noget nogen kan svare på? :)
Af Long John89
Kan ikk lige huske om .Mkv er med efter man har aktiveret "Divx pakken"
Af FriisN
Nogen der kan be- eller afkræfte dette? - eller som vil tjekke det? :)
Af Long John89
Har tjekket det og det skulle omfatte .mkv filer...
Af FriisN
Har du prøvet/vil du prøve? :)

Bare lige for at være sikker.. altså MKV på ca. 7 GB?
Af Long John89
har ikk prøvet en på 7 GB men har konverteret en alm MP4 fil om til en .Mkv fil med DivX Plus Converter og den bliver afspillet uden problemer...
Af Long John89
Vil gerne, men har intet medie hvor jeg kan ha' 7 GB liggende...
Af Hotmaildude
Jeg har et 40" EX500 og har prøvet MEGET software netop til det formål du beskriver.

Gode nyheder!!!

Wild Media Server er lige hvad du har brug for. Det har klaret alle de filer jeg har smidt efter det! Der er mange indstillinger at ændre på og kan derfor virke som lidt af en jungle at bevæge sig rundt i.

Jeg transcoder på min bærbare (i5 processor) og den eneste reelle begrænsning for mig er mit trådløse netværk, da den nogle gange afbryder forbindelsen.

Meld gerne tilbage mht. hvordan det virker for dig!
Af FriisN
Har ikk afprøvet, men pointen var jo også, at jeg gerne ville have muligheden for at afspille dem uden at skulle have en computer tændt samtidigt? :)