Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Erik Jensen
Hej med Jer

Jeg agter at købe et Samsung LED tv af 7000 serien.
Jeg har d.d. et beovision MX 7000 som jeg har været utrolig glad for pga. af et godt billede og en rigtig god lyd.
Man kan jo ikke ligefrem sige at at Samsung LEd tv har en fremragende lyd, men da man kan tilkøbe en ekstra højttaler der sidder vandret under skærmen, med en tilhørende aktiv bas begynder det at lysne lidt.
Jeg synes bare at glansen går væk når den store højttaler skal sidde under fladskærmen !!!!
Er der nogen der ved om man tilkoble en aktiv bas til fladskærmen, uden at man skal have den grimme højttaler hængende under skærmen ???????
Jeg ønsker bare at bruge de interne højttalere i samsung tv'et og så tilkoble en aktiv bas for sætte lidt skub i lyden.
Kan det lade sig gøre ???????????????

God påske
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Styringen foregår via højttaleren, så den kan ikke undværes. Du vil nok også blive slemt skuffet hvis du regner med, at du får god lyd ved kun at tilføje mere bas.
Af jøkke
hvorfor ikke købe soundbaren der hører til fjernsynet fra samsung. Jeg har tidligere selv haft et b.o tv mx8000 og jeg er overhovedet ikke skuffet over soundbaren. Den leverer god tv lyd og til nød kan du næsten opleve biograf lyd........

Syntes personligt ikke at soundbaren ødelægger syns indtrykket tværtimod.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
kan ligeså godt sige at du bliver nødt til at købe et nyt B&O tv evt. en bv8-40. jeg stod selv og var meget i tvivl om jeg skulle bruge så mange penge på et tv. men efter utallige overvejelser endte jeg alligevel med en flad fra B&O som jeg er sindsygt glad for og efter den meget meget fine anmeldelse her på siden var jeg ikke længere i tvivl....

tænk også på at du bare kan tilslutte aktive højtallere så er der surround eller bare to front højtallere så har du 3.1 lyd. samtidig med en masse forskellige link muligheder bla. så du kan styre en digital boks til den dag vores nuværende DVB-T OG C tunere ikke kan mere....

og lyden i sådan en skærm kan slet ikke sammenlignes med noget andet tv

men overvej det for du har i forvejen et tv med en suværen lydkvalitet i MX7000 og ikke sjovt at skulle gå på kompromis med lyd bare fordi man skifter til en samsung