Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg har en del problemer med at få mit Panasonic G20 til at æde nogle full HD AVI og Mpeg4 filer fra mit usb stik.

I testen står der ellers disse filer understøttes.
Jeg har downloadet en del 1080p trailers i Divx avi eller Mpeg4 filer men enten kommer de ikke til syne når jeg sætter USB stikket i,eller også kommer de til syne og så når jeg vil afspille dem siger de filen ikke understøttes.
Jeg har prøvet at sætte den til at opdatere til seneste software og den skulle være helt opdateret.

Nogle der ved hvad problemet kan være.
Jeg har ikke fået blu-ray endnu så ville være nice at se hvad Tvet kan vise i 1920x1080 med diverse trailers.

Lidt åndsvagt at Panasonic ikke understøtter MKV eller MOV filer,da det er langt nemmere at finde dem end Divx,avi Mpeg2/4 filer i full hd.
MP4 filer kan jeg også finde masser af Full hd trailers i,men MP4 kan jeg heller ikke få TVet til at afspille.

Noget jeg gør helt galt?
Af psiegumfeldt
Mig bekendt kan G20 hverken afspille 720p eller 1080i/p materiale. Så vidt jeg ved kan den kun afspille SD materiale og det kan den så heller ikke klare i nogle formater (mkv, mov, wmv). Hvor har du set i testen (flatpanels G20 test formoder jeg) at der står den kan afspille HD mpeg4? Jeg kan kun finde at der står den kan afspille SD.

I øvrigt ville det vist også være lidt vildt hvis den kunne afspille 1080p materiale. Det skal man have en rimelig PC for at kunne og mig bekendt er der ikke nogen TV der har dedikerede afspiller chips til det endnu.

Jeg er ked af at sige at hvis du vil afspille det skal du nok ud og investere dig i et mediecenter. Jeg kigger selv en del på det. Det kunne fx. være noget lignende det her: http://bloggingabout.com/home-theater-s ... -xbmc.html. Mulighed for at spille alt i full HD inklusiv Blueray og så med et lækkert UI.
Af xcardman
køb en wd tv hd media player
eller en popcorn
de er super til at afspille forskellige filer.
et tv er ikke en pc eller et mediacenter.
det kræver nogle kræfter at afspille disse filer.
Af maskus
xcardman skrev:køb en wd tv hd media player
eller en popcorn
de er super til at afspille forskellige filer.
et tv er ikke en pc eller et mediacenter.
det kræver nogle kræfter at afspille disse filer.
Ja, jeg ville også købe WD TV live til det... så er der ingen problemer. I øvrigt har man lidt snille med WD så kan man få den til at streame via netværket og tilslutte flere harddiske via samme usb-stik...
Af psiegumfeldt
Jeg har på det seneste leget lidt med mit G20's afspillings muligheder via USB. I den forbindelse vil jeg godt korrigere min tidligere udtalelse.

G20 kan rent faktisk godt afspille full HD materiale fra en USB enhed (formentlig også via DLNA), det skal bare være i DivX format. Dvs. fil endelsen skal være avi eller divx. Men når det er tilfældet så virker det bare, lidt imponerende synes jeg.

Problemet er bare, som du selv skriver Virt at langt det meste HD materiale enten er i mkv eller mp4 og det kan G20 ikke afspille. Men hvis man gider at sætte sig ned og konvertere det til avi/divx kan man afspille det. Jeg skal i øvrigt hilse og sige at det tager lang tid at trancode mkv til divx.

Jeg gider ikke bøvlet med at trancode al ting så jeg vil stadig have anskaffet mig et medie center dog.