Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt et Panasonic TX-P42G20E plasma ved Cinemagic.
Jeg har indstillet alle tv-kanalerne,og har lagt mærke til at der er en sort-hvid-sort-hvid tynd streg øverst i billedet på nogle af kanalerne (stregen er konstant sort-hvid-sort-hvid) .
Plasmaen er software-opdateret til p.t. nyeste firmware version 2004,og problemet eksisterer også efter opdateringen.
Umiddelbart er der ikke noget når man ser DVD/BluRay.
Jeg har YouSee mellempakke (har ikke tilkøbt digital-pakke) kanalerne leveres som de er standard i mellempakken.

Er der andre end mig der har oplevet det problem på denne skærm,eller andre skærme,det er pænt træls at se på nemlig.

På forhånd Tak for hjælpen :)
Trans4M skrev:Har lige købt et Panasonic TX-P42G20E plasma ved Cinemagic.
Jeg har indstillet alle tv-kanalerne,og har lagt mærke til at der er en sort-hvid-sort-hvid tynd streg øverst i billedet på nogle af kanalerne (stregen er konstant sort-hvid-sort-hvid) .
Plasmaen er software-opdateret til p.t. nyeste firmware version 2004,og problemet eksisterer også efter opdateringen.
Umiddelbart er der ikke noget når man ser DVD/BluRay.
Jeg har YouSee mellempakke (har ikke tilkøbt digital-pakke) kanalerne leveres som de er standard i mellempakken.

Er der andre end mig der har oplevet det problem på denne skærm,eller andre skærme,det er pænt træls at se på nemlig.

På forhånd Tak for hjælpen :)
Er det ikke bare det sædvanlige problem med Overscan der er spurgt om masser af gange? Jeg kan ikke huske om det skal slåes til eller fra men prøv.

Mvh
Thomas
Af Trans4M
Kunne ikke lige finde et søgeord der fik en tråd frem vedr. dette emne,men fandt en tråd lige efter du postede et svar.
Jeg prøver lige at slå overscan til/fra når jeg tænder næste gang og ser om det hjælper :)
Jeg har også fået det problem på visse kanaler efter jeg har rodet rundt med indstillingerne.
De var der ikke i starten.

Jeg kan fjerne dem ved at sætte opløsningen til tilpasset 16/9 eller automatisk,men så har jeg problemet hvis jeg sætter den til automatisk at visse kanaler laver den alt for store så jeg ikke kan se alle underteksterne.
Af ABoehm
Har også lige købt G20, og jeg har samme streg. Bare slå overscan til eller fra. Så er den der. Evetuelt kan du gå ind i aspect og skifte mellem 16:9 eller tilpasset 16:9 - tror jeg de hedder.

Mvh - Anders
Af Trans4M
Det var overscan der skulle slås til.....har bare ikke været ude for fænomenet før,selvom jeg har 2 plasmaer.Takker for hjælpen alle sammen.....og go påske O_O