Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af juhler
Nu har jeg efter lang tid, endelig fået råd til at købe et ordentligt tv, og har fulgt med inde på denne side i noget tid for at finde det bedste.

Jeg har et budget på omkring 7-9000 og har indtil videre fastlagt mig på dette TV: Samsung LE46B755.

Er der nogen der har forslag til et andet jeg kunne vælge i stedet, eller er det ganske ok? Da jeg er rimelig ny på markedet med fladskærme...

Det skal være 46" og LCD.
Af rikki
[quote="juhler"]Nu har jeg efter lang tid, endelig fået råd til at købe et ordentligt tv, og har fulgt med inde på denne side i noget tid for at finde det bedste.

Jeg har et budget på omkring 7-9000 og har indtil videre fastlagt mig på dette TV: Samsung LE46B755.

Er der nogen der har forslag til et andet jeg kunne vælge i stedet, eller er det ganske ok? Da jeg er rimelig ny på markedet med fladskærm.

Du skal vide at le40b755 har meget dårlig betragtnings vikel.Hvis du altid sider midt foran skærmen så er billedet godt,men rykker du dig 20cm til den ene side så ryger farver og kontrast.Hvis du
spiller konsol spil så skal du også vide at den har input lag(Den har dog en funktion kaldet gamemode som du kan slå til).men er du hardcore gamer så dur den ganske enkelt ikke.
Af noxity
Jeg er fuldt ud tilfreds med mit B755.
Det er rigtigt at betragtningsvinklerne er dårlige, men 20cm er at overdrive.
Af juhler
Rodding skrev:Jeg ville langt hellere købe sony kdl-46ex500 det er bedre.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2575250/ ... ign-Priser
Det ser faktisk rigtigt godt ud det der, det eneste der trækker ved B755'eren er dets 200 HZ motionplus, men er det overhovedet nogen forskel?

For så vidt jeg kan se kan de stortset det samme med internet tv og den slags...

Hvad med dette istedet? Er det bare en nyere model af det?
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=775438
Af SLL
Menuerne på Samsung ser langt bedre ud end Sony's menuer. Det er måske nok ikke så vigtigt, men som helhed syntes jeg gerne menuerne må være forfriskende at bladre i :-)

Jeg havde også et B755 sidste år i december måned, men leverede det tilbage igen. Ikke pga. billedkvaliteten, som er i top, men primært pga. synsvinkler som jeg syntes er ret dårlige, og værre end på sony's modeller. 200hz virkede super godt på B755.

Der var en del backlight bleed på det 755 jeg havde i sidderne, men det kunne styres en del ved at dreje ned på backlight.

En ting der også fungerede super godt på B755, var media playeren i TV'et, som kunne spille næsten alt hvad mad bød det. Om Sony's 2010 modeller har en god player indbygget, der håndtere mange formater ved jeg ikke, men Sony's 2009 modeller fik baghjul af Samsungs 2009 modeller inkl. B755 modellen.

SLL
Af juhler
Synsvinklerne har også skræmt mig væk fra at købe et Samsung, så indtil videre har jeg valgt et Sony KDL-46HX700 som også er med 200Hz, det er godt nok lidt dyrere, men tror jeg bliver mere glad for et Sony i længden, generelt syntes jeg også dets specs. virker bedre end Samsung...
Af SLL
Det er muligt, at jeg også selv tager et Sony HX700. Alt det med LED er jeg helt ligeglad med. Vigtigst for mig er billedkvaliteten, og ikke om TV'et er 2 cm. tykt eller 8 cm. Jeg kan ikke tillade mig at klage over tykkelsen, eftersom jeg pt. kikker på et gammeldavs 32" CRT TV :-)

WiFi kunne da også være fedt at få. Desværre havde Elgiganten i går næsten kun NX modeller, ingen HX, øv. Men NX700 billedet var også godt, inkl. synsvinkler!

SLL
Af juhler
Så må et HX jo være bedre ;) Jeg er også bedøvende ligeglad med tykkelsen går også kun efter billedekvalitet, og netop nu har jeg et 28" finlux billederør, da jeg aldrig har fået taget mig sammen til at købe et ordentligt tv, hehe..

Men tror lige jeg skal på rundtur i ekspert, fona, bilka, etc. og se mig omkring inden jeg endeligt beslutter mig, men umiddelbart er jeg rimelig sikker på at det blive et HX700 :-)
Af Rodding
Ja det sony er det bedre ind EX500, men det er også over 2000 kr dyre.