Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af illwill
Hej.. :)
Jeg vil gerne have svar på et spørgsmål som rigtig mange har spurgt om - hvilken tv er det bedste. Jeg har det kriterie at det maks må koste 5000 kr. Når jeg ser i andre tråde ser det jo umiddelbart ud til at panasonic TX-P42X10Y er det bedste til pengene, men der står at der er mange refleksioner i skærmen..
Mit tv kommer til at hænge en meter fra et stort vindue som vil stå vinkelret på skærmen... Bliver det ikke et problem så? Vil jo helst ikke smide penge efter et tv jeg ikke kan se på!
Desuden skal tv`et kunne ses fra begge ender af en 3 meter lang sofa, som også står 3-3,5 meter fra tv´et. Kan jeg bruge lcd så eller skal det være plasma for at for stor nok betragtningsvinkel?
Jeg ser normalt tv og film og spiller lidt konsol..
Hvilket tv bør jeg vælge?????
Brugeravatar
Af koenigs
Det er nok nærmere afløseren P42x20e du skal købe, men prisen er den samme.

Men tag lige et kig på P42S20E, det er i bund og grund modellen G10 fra sidste år til en lavere pris. Jeg synes bestemt den er værd at overveje da den har nogle fordele og for 5700 kr får du simpelthen så utroligt meget TV.

Læs evt. anmeldelsen af p42g10 hvis du vil vide lidt mere om s20e...
Af illwill
Hej og tak for dit hurtige svar :)
Er X20E bedre med hensyn til refleksioner??
Du skriver at P42S20E nogenlunde er den samme som den ældre G10 - men det lyder da ikke godt, i hvert fald ikke hvis man læser TAENK.DK´s test hvor den ikke anbefales : Farverne er forvrængede og der er meget støj i billederne...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så skulle man måske lade være med at læse TÆNK. Hvis de ikke kan få ordenlige farver på TV'et, så er deres test vist tabt på gulvet allerede...
Af pipper
yakken skrev:Så skulle man måske lade være med at læse TÆNK.
Eller også kun læse de test hvor Panasonic får ros :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TÆNK har flere gange fremvist tests hvor de har demonstreret mangel på indsigt i dét der testes. Jeg er klar over, at de køber deres resultater ude i byen og ikke selv foretager målinger, men gang på gang så kommer der rapporter retur ang. fladskærme, som er ret mangelfulde.