31 mar 2010, 11:30
Hej alle
Jeg håber at kunne få gode forslag til køb af nyt TV på baggrund af følgende information:
Mit eget umiddelbare bud er LG's 42SL8000, men jeg er i tvivl om 42" er for voldsomt til den korte afstand. Da der ikke skal bruges mere end 720P input, så tænker jeg på om der er andre og billigere muligheder - eksempelvis Panasonic plasma? Andre bud er Sony, som mange fremhæver og Philips på grund af Ambilight. Alle forslag modtages med stor taknemmelighed.
[/list]
Jeg håber at kunne få gode forslag til køb af nyt TV på baggrund af følgende information:
- Budget: Maks. 8.000,-
Placering: Stue - følgende bemærkninger dertil- Afstand til sofa - 3 meter
TV skal hænge på væggen (hvid væg)
Der kommer en del lys ind fra siden i dagtimerne (måske væsentligt i forhold til LCD kontra plasma?)
Ingen mulighed for ekstern højtalere (men soundbar er en mulighed)
- Primært: Analogt TV-signal fra antenneforening
Sekundært: Digitalt TV-signal fra antenneforening (få kanaler udsendes digitalt pt.) samt Xbox 360
Ingen planer om hjemmebiograf/Blu-ray - Afstand til sofa - 3 meter
Mit eget umiddelbare bud er LG's 42SL8000, men jeg er i tvivl om 42" er for voldsomt til den korte afstand. Da der ikke skal bruges mere end 720P input, så tænker jeg på om der er andre og billigere muligheder - eksempelvis Panasonic plasma? Andre bud er Sony, som mange fremhæver og Philips på grund af Ambilight. Alle forslag modtages med stor taknemmelighed.
[/list]