Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ultoman
Hej

Jeg står overfor at skulle ud og købe et TV, udfordringen for mig er dog at jeg langt fra er nogen TV ekspert. ;;) Da jeg ikke har den ekspertise er det en kende svært at navigere rundt mellem de forskellige modeller mm.

Jeg har følgende ønsker/krav:

- Størrelse: 40 el 42"
- Pris: 10-12k
- Mærke: Enten Philips, Sony eller Samsung (da jeg regner med at kunne få disse til en god pris)
- Sidst men ikke mindst, så skal det være tyndt

Fjernsynet skal bruges til normalt TV brug af konen os fodbold er mig O_O

Jeg antager at et fjernsyn i den prisklasse har DVB T og C samt mpeg4

Hvis ikke at du/I sådan lige kan pege på en eksagt model, hvad så med mærke, hvis det skal være et af de tre?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Af ultoman
Der har jeg kigget, der er dog ingen af disse fladskærme listet under stue brug der passer på mine kriterier, som er det skal være tyndt, være 40-42" og af mærket Philips, Sony eller Samsung. :((
Brugeravatar
Af edinger
Lyder som om, det er et møbel, du er på udkig efter snarere end et (godt) tv

Undskyld... ;)
Af Virt
Kæresten har købt et LED Samsung 40" model 7050 og det er både et rigtigt flot og tyndt tv.
Billedet står rigtigt godt både til film og sport og det afspiller de fleste formater på USB nøglen og koster lidt under 10K på nettet.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444151

Rigtigt fedt TV til pengene i mine øjne dog med 2 små minusser.
Man kan ikke sætte en USB HD i TVet og optage på HD.
Man kan ikke slå auto dimming fra så mørke scener skifter lidt ned i farvetone på meget mørke scener.
Ikke vildt generende,og Jeg lægger mere mærke til det end kæresten.

Flatpanels har en anmeldelse af det her.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1240994458
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ultoman skrev:Der har jeg kigget, der er dog ingen af disse fladskærme listet under stue brug der passer på mine kriterier, som er det skal være tyndt, være 40-42" og af mærket Philips, Sony eller Samsung. :((
Alle TV på vores liste fås i andre størrelser end lige netop den vi har testet. Du kan videreføre vores anbefaling til de øvrige størrelser, så får du lidt mere at arbejde med.

Og hvad er i øvrigt "tyndt"? Et fladskærms-TV er jo pr. definition tyndt, men hvis 7 cm er for tykt, så var det måske dét der var kriteriet i stedet? Eller hvad?