Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Random123
Når jeg får nyt tv vil jeg kunne sætte det til min PC.

Jeg har et lydkort der minder om dette:
http://findagadget.net/images/l_00020498.jpg

I det ene stik har jeg sat mine høretelefoner til og det er det eneste af stikkene som giver lyd. Hvordan får jeg gjort så tv’et modtager lyd, men at jeg samtidig stadig kan beholde mine høretelefoner i PC’en?
Det ville være ret så besværligt hvis jeg skulle skifte fra at se film på tv’et, til at bruge min PC.
Af Peter Schrøder
Random123 skrev:I det ene stik har jeg sat mine høretelefoner til og det er det eneste af stikkene som giver lyd. Hvordan får jeg gjort så tv’et modtager lyd, men at jeg samtidig stadig kan beholde mine høretelefoner i PC’en?
Det lysegrønne stik er som regel linieudgangen. Den skal sluttes til en tilsvarende indgang på tv'et. Hvis det er det lysegrønne stik, du har din hovedtelefoner i, kan du evt. købe en splitter med plads til 2 minijacks.
Af Random123
Tak for svar :)

Men forstiller mig at det kan blive et problem. Hvis jeg fx ser film ønsker jeg ikke at der kommer lyd fra høretelefoner og tv samtidig.
Vil PC'en så bestemme alt lyd på tv'et?
Af Peter Schrøder
Random123 skrev:Men forstiller mig at det kan blive et problem. Hvis jeg fx ser film ønsker jeg ikke at der kommer lyd fra høretelefoner og tv samtidig.
Vil PC'en så bestemme alt lyd på tv'et?
"Normalt" vil en linieudgang ikke være påvirket af volumen på pc'en.
Al lydregulering vil/bør foregå i tv'ets forstærker. Men hvis din udgang på lydkortet er hovedtelefonudgang, vil volumen påvirke både tv og hovedtelefoner. Du vil antagelig kunne høre en svag kvækken fra hovedtelefonerne. Alternativt kan du købe et sæt billige pc-højtalere med hovedtelefonudgang og sætte hovedtelefonerne til dér. Når du slukker for højttalerne, vil hovedtelefonerne også tie stille.