Log ind med sociale netværk
27 mar 2010, 14:51
Det er rigtigt. Men hvis "Land" står til Sverige og ikke DK, så er det menupunkt inaktivt under indstillinger. Man kan stadig se det, men skærmen siger at man kun kan vælge dette punkt hvis man har valgt "egen antenne" og ikke "kabal tv" under opsætningen. Og hvis man gør det finder den naturligvis ingen kanaler. Så svenskerne er altså underlagt kabeludbyderens sortering af kanalerne
Det er altid en god idé at indtaste netværks ID og søge på "alle kanaler" inden autosøgning. Så er man som regel sikker på at få alle kanalerne med i første forsøg.Yeps. For mit vedkommende er det også prøvet. Desværre dukkeer tv2 stadig ikke op. Eneste måde jeg kan få den til at finde tv2, er ved at stille land til Sverige. Dog siger den bare "intet signal" når jeg zapper over på den, og så er det jo lige fedt.
Sortering af kanalerne sker inde i opsætning for den digitale tuner hvor man kan omrokere og slette. Altså lave sin egen liste. Ingen problem der.
Det er rigtigt. Men hvis "Land" står til Sverige og ikke DK, så er det menupunkt inaktivt under indstillinger. Man kan stadig se det, men skærmen siger at man kun kan vælge dette punkt hvis man har valgt "egen antenne" og ikke "kabal tv" under opsætningen. Og hvis man gør det finder den naturligvis ingen kanaler. Så svenskerne er altså underlagt kabeludbyderens sortering af kanalerne
27 mar 2010, 15:05
Det er selvfølgelig lidt trist for dem 
Jeg har efterhånden installeret en 3-4 EX500 (og EX400) og synes det har været lige til med dansk som første valg og kabel TV som valg af antenne.
Skal siges at de er installeret på Stofa kabel TV så skal ikke sige om der kan være problemer med YouSee netværk eller andre mindre foreninger med åbne digitale kanaler.
Jeg har efterhånden installeret en 3-4 EX500 (og EX400) og synes det har været lige til med dansk som første valg og kabel TV som valg af antenne.
Skal siges at de er installeret på Stofa kabel TV så skal ikke sige om der kan være problemer med YouSee netværk eller andre mindre foreninger med åbne digitale kanaler.
27 mar 2010, 18:22
Vedr. lidt mørkere billede på din EX500, så kan dette skyldtes at du har omgivelses sensoren slået til, da den laver lyset/farvetemperaturen på din skærm efter omgivelserne. Også kaldet Ambient sensor...
Vedr. reflektioner i Sony BRAVIA tv, så er det så vidt jeg ved nogle af de mindst reflektive på markedet.
Men prøv at stille dig skrå for alle fladskærmene i butikkerne med forskellige producenter ved siden af hinanden, så kan du tydeligt se forskel.
/gooose
Vedr. reflektioner i Sony BRAVIA tv, så er det så vidt jeg ved nogle af de mindst reflektive på markedet.
Men prøv at stille dig skrå for alle fladskærmene i butikkerne med forskellige producenter ved siden af hinanden, så kan du tydeligt se forskel.
/gooose
30 mar 2010, 12:50
Jeg har idag modtaget et nyt KDL-37EX500.
Til min store skuffelse summer det. Jeg har hørt det er "normalt" i visse tv, men her er der tale om en konstant/nogle gange "telegrafisk" summen, som er klart hørbar i fx. tv-avisen på volume-niveau 20, hvor jeg sidder 3 meter fra. Har leget med indstillinger og fundet at summenen varierer en smule ved ændring af backlight. Samme problem ved analog, digital, HDMI. Der er ikke forstyrrelse fra andre enheder. Det er vel ikke normalt? Hvad siger i andre EX500-ejere?
Til min store skuffelse summer det. Jeg har hørt det er "normalt" i visse tv, men her er der tale om en konstant/nogle gange "telegrafisk" summen, som er klart hørbar i fx. tv-avisen på volume-niveau 20, hvor jeg sidder 3 meter fra. Har leget med indstillinger og fundet at summenen varierer en smule ved ændring af backlight. Samme problem ved analog, digital, HDMI. Der er ikke forstyrrelse fra andre enheder. Det er vel ikke normalt? Hvad siger i andre EX500-ejere?
30 mar 2010, 14:05
Jeg har et KDL-40EX500 og her kan jeg - hvis jeg slukker lyden helt - høre en svag elektrisk summen fra bagsiden af tv´et og det kan også høres ganske svagt fra sofaen på ca. 3 meters afstand. Men med lyd på bemærker jeg det næsten ikke - det er ikke noget der generer mig.
Hvis man kan høre en tydelig summen ved lydniveau 20 ville jeg måske prøve at forhøre mig hos Sony-support eller der hvor du har købt det, måske prøve at få det byttet hvis det er muligt.
Hvis man kan høre en tydelig summen ved lydniveau 20 ville jeg måske prøve at forhøre mig hos Sony-support eller der hvor du har købt det, måske prøve at få det byttet hvis det er muligt.
30 mar 2010, 14:10
Fandt lige dette link til Sony support på nettet:
http://support.sony-europe.com/tv/faq/f ... cd_general
Her kan man lidt nede på siden, under afsnittet om lyd, læse om lavfrekvent lyd fra et LCD-tv. Jeg læser det som om, at en hvis form for "lyd" fra tv´et er noget man må forvente.
http://support.sony-europe.com/tv/faq/f ... cd_general
Her kan man lidt nede på siden, under afsnittet om lyd, læse om lavfrekvent lyd fra et LCD-tv. Jeg læser det som om, at en hvis form for "lyd" fra tv´et er noget man må forvente.
02 apr 2010, 15:12
Har model EX500.
Når jeg foretager en søgning på frekvens 143MHz og netværks ID 00151 fungerer PIP ikke.
Har prøvet at foretage en fuld søgning på de digitale kanaler med auto indstilling for hhv. frekvens og netværks ID.
Disse setttings medvirker at PIP virker men rækkefølgen af kanalerne er fuldstændig håbløs. Kan PIP funktionen evt. ikke løses med en opdatering af software for fjernsynet?
Når jeg foretager en søgning på frekvens 143MHz og netværks ID 00151 fungerer PIP ikke.
Har prøvet at foretage en fuld søgning på de digitale kanaler med auto indstilling for hhv. frekvens og netværks ID.
Disse setttings medvirker at PIP virker men rækkefølgen af kanalerne er fuldstændig håbløs. Kan PIP funktionen evt. ikke løses med en opdatering af software for fjernsynet?
02 apr 2010, 16:02
SLL
JPE skrev:Jeg har et KDL-40EX500 og her kan jeg - hvis jeg slukker lyden helt - høre en svag elektrisk summen fra bagsiden af tv´et og det kan også høres ganske svagt fra sofaen på ca. 3 meters afstand. Men med lyd på bemærker jeg det næsten ikke - det er ikke noget der generer mig.Mit forhenværende Samsung B755 summede også bagpå. Jeg tror det er baglys rørende der summer ved forskellige bagbelysninger. Hvis jeg drejede op for baglyset, så forsvandt summen. Men når baglyset var nede, så kunne jeg høre det. Sammen med dårlige synsvinkler, var det en af årsagerne til jeg leverede det tilbage igen.
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755
06 apr 2010, 20:48
Efter at have studeret og nærlæst artikler og indlæg her på siden i 2!! år, har jeg nu investeret i et 46"EX500 (og smidt det gamle crt ind på arbejdet)
For fanden da - hvor er det godt!!!
Inspiret/"hjernevasket" af godtfolk og velmenende pan-ejere har jeg været meget i tvivl og egentlig også ret sikker på at blive pan-ejer selv(G20). Men så faldt jeg for anmeldelsen af SL8000 og specielt for designet.
Men så kom brugernes anmeldelser ind og specielt mht. genskær osv. så blev jeg i tvivl igen, igen.
Plasma eller LCD/LED???
Nå - i sidste uge impulshandlede jeg så, imod mine intentioner, og købte et Sony 46EX500 til 7800kr.
Ganske enkelt et fantastisk fjernsyn, tiltrods for min beskedne referenceramme fra real life.
Fik det i dag og testede , næsten, med det samme for de typiske 'fabriksfejl' vedr. støj og backlight bleeding.
Sort er sgu sort - når det skal være det - dejligt og dybt.
og lyden? - med tv'et på mute kan jeg intet høre, absolut intet.
Opsætningen var meget nem. Jeg har Yousee, så jeg valgte blot mit netværks id i opsætningen - og så var alle digitale kanaler indstillet.
Herefter gik jeg ind og sorterede mine top 20 kanaler og det var det - piece of cake.
Prøvede også lige med sønnens Xbox - fed grafik og ingen delay...!
Mangler bare min PS3 som jeg også bestilte sammen med fjernsynet - så skal der ses noget bluray.
Alt i alt - et dejligt tv i et godt design og med en lækker finish/kvalitet.
Top-anbefaling herfra
For fanden da - hvor er det godt!!!
Inspiret/"hjernevasket" af godtfolk og velmenende pan-ejere har jeg været meget i tvivl og egentlig også ret sikker på at blive pan-ejer selv(G20). Men så faldt jeg for anmeldelsen af SL8000 og specielt for designet.
Men så kom brugernes anmeldelser ind og specielt mht. genskær osv. så blev jeg i tvivl igen, igen.
Plasma eller LCD/LED???
Nå - i sidste uge impulshandlede jeg så, imod mine intentioner, og købte et Sony 46EX500 til 7800kr.
Ganske enkelt et fantastisk fjernsyn, tiltrods for min beskedne referenceramme fra real life.
Fik det i dag og testede , næsten, med det samme for de typiske 'fabriksfejl' vedr. støj og backlight bleeding.
Sort er sgu sort - når det skal være det - dejligt og dybt.
og lyden? - med tv'et på mute kan jeg intet høre, absolut intet.
Opsætningen var meget nem. Jeg har Yousee, så jeg valgte blot mit netværks id i opsætningen - og så var alle digitale kanaler indstillet.
Herefter gik jeg ind og sorterede mine top 20 kanaler og det var det - piece of cake.
Prøvede også lige med sønnens Xbox - fed grafik og ingen delay...!
Mangler bare min PS3 som jeg også bestilte sammen med fjernsynet - så skal der ses noget bluray.
Alt i alt - et dejligt tv i et godt design og med en lækker finish/kvalitet.
Top-anbefaling herfra
06 apr 2010, 21:22

Glemte også at nævne fjernebetjeningen - lidt stor - men ligger alligevel rigtig godt i hånden og så er den nydelig i forhold til så mange andre(LG).
Herudover så kan jeg jo også bruge den med PS3'en......
Rodding skrev:Mange tak for den fine lille anmeldelser det er super fedt at høre. Hvor købte du den henne`?Jeg købte det af Pede - undlod dog hashen og nøglerne
Glemte også at nævne fjernebetjeningen - lidt stor - men ligger alligevel rigtig godt i hånden og så er den nydelig i forhold til så mange andre(LG).
Herudover så kan jeg jo også bruge den med PS3'en......
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto