Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle

Jeg er lidt forvirret, jo mere jeg læser om tv junglemarked jo mere forvirret bliver jeg.

Jeg har lagt et budget på ca. 10.000-11.000 Kr.
Jeg havde kraftigt overvejet Sony KDL40EX500AEP eller KDL40EX700AEP. Jeg synes ærligt talt billede kvalitet er wow.
Jeg stod i butik idag og jeg fik tilbudt Samsung UE40B7070XXE til 8900 Kr. hvilket jeg synes lød godt for et LED skærm.
Men nu hvor jeg har læst om kommende 3D tv er jeg fuldstændig forvirret. Endvidere har jeg hørt denne Samsung model udgår denne måned. Det haster ikke med et tv lige nu og her så jeg overvejer lidt om jeg skal vente eller hvad jeg bør købe.

Er der nogen der vil være sød og guide en amatør som mig.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af edinger
Hvad skal du bruge skærmen til? Tv-kigning og film (blu-ray)?

I så fald - og med det budget, du har lagt - bør du overveje Panasonics G20-model. Her får du (langt) mere for pengene end ved de LCD-modeller, du nævner (med elller uden LED).

Blot et venligt råd :)
Af Q
Tak for dit svar :-)
Jeg skal bruge den til kabeltv, dvd, bluray, evt medie gennem usb, måske også internet. jeg ved 3D tv bliver lidt dyre men r også villig til at betale lidt ekstra for det. Jeg tjekker lige den panasonic ud. Hvad mener du ellers kan det betale sig at vente. Har hørt panasonic kommer ud med fede tv til sommer.
Af noxity
B7070 har en del problemer med slør. Så den vil jeg ikke anbefale over de to andre.
Du skal også være opmærksom på at vælger du en LED-løsning fra Samsung, så er det påkrævet at du også købe eller allerede har et eksternt højtaler system, da lyden er MEGET flad.
Hvis du vil have en LED model (eneste fordel er tykkelse og el-forbrug), så skal du gå efter B8070. På papiret er den eneste forskel mellem de to 200hz systemet, men i virkeligheden er der en del mindre slør på B8070.

Men det er rigtigt som du skriver at Samsung kommer med 2010 serien (C-serien)af TV i slutningen af næste måned. Kort tid efter det kommer de første anmeldelser også. Så hvis du er hooket på et LED-tv, så var det måske værd at vente på disse anmeldelser. Det kan jo godt være at de mindre serier (og knap så dyre) bliver bedre end den nuværende B8070.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal nok forvente at måtte slippe noget mere end 11.000 kr. for at få 3D. Alene ekstra briller koster over 1000 kr. pr. styk og de TV, der endnu er annonceret med 3D, koster også noget mere end dit budget.

Vi har en hel liste med TV, der kunne være interessante for dig:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Du finder også linket ved at følge det store banner øverst...
Af Q
Tak for jeres forslag, indtil videre :-)