Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af xt0m
Hey rødder! :) (og ltns Rasmus) ;)

Jeg har lige brug for lidt sparring eller i det mindste hjælp til selvhjælp - sidder og leder efter et LCD-TV; et til mig (mit soveværelse) og et til mine forældre (køkkenet). Budgetmæssigt har jeg tænkt mig at slippe ca. 5000 kr. på hver og størrelsesmæssigt vil jeg godt have dem mellem 23" og 26-27", helst HD-ready.

Indtil videre får det mig til at lande på Samsung's LE27T51B og LE26R51B. Har I nogen kommentarer til dem? Samtidig har jeg dog også set på andre mærker, men ved ikke helt hvad jeg kan forvente.

Har I andre forslag, lytter jeg gerne (B

Sidst men ikke mindst overvejer jeg at skifte min 19" monitor (Samsung 930BF) ud med en langt større skærm, f.eks. Dell 2407WFP og 3007WFP. Til gengæld stiller jeg rimelig skrappe krav til reponstid, så jeg vil gerne høre hvis I kender de to ovennævnte.

Eller igen, har I andre forslag? O-O
Af xenon
"Sidst men ikke mindst overvejer jeg at skifte min 19" monitor (Samsung 930BF) ud med en langt større skærm, f.eks. Dell 2407WFP og 3007WFP" <- jeg er også meget på udkig efter en 30"... jeg kan sige at samsung er på trapperne med en 30" (med angivet 6ms sort->hvid) - og når den kommer på markedet falder priserne på dell og apples 30" uden tvivl - så vent i det mindste med at købe... det skal dog lige siges at jeg tror samsungs 30" ikke har HDCP understøttelse - er ikke sikkert, men det er sgu surt hvis ikke den har det :(...

angående billige LCD tv så ved jeg ikke så meget - men prøv at tage kontakt til tapeconnection - de tager ikke en ved røven når det kommer til prisen som f.eks- fona,merlin,hifiklubben u name them gør...
Brugeravatar
Af xt0m
yakken skrev:LE2651B er anmeldt af en bruger her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1689
Hmjah, den lyder jo godt :D ..Kan til gengæld se det er LE26M51B der er testet - hvad er forskellen så på dén og LE26R51B?

Hvad med LE27T51B, noget om den?
Senest rettet af xt0m 29. sep 2006, 16:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af xt0m
xenon skrev:<- jeg er også meget på udkig efter en 30"... jeg kan sige at samsung er på trapperne med en 30" (med angivet 6ms sort->hvid) - og når den kommer på markedet falder priserne på dell og apples 30" uden tvivl - så vent i det mindste med at købe... det skal dog lige siges at jeg tror samsungs 30" ikke har HDCP understøttelse - er ikke sikkert, men det er sgu surt hvis ikke den har det :(...
Er der noget navn på den Samsung? (og tak!) 8)
Brugeravatar
Af xt0m
Indtil videre har jeg følgende i mit hjemmestrikkede regneark til nem sammenligning:

Samsung LE-27T51, Samsung LE-26R51B, Mirai DTL-532W100, Mirai T27004, Enuvia 3200EB, Sony KDL-20S2000K og Philips 20PF5320.

Min kære fader vil vist nøjes med 20".. ;;)
Af xenon
Samsung 305T... yw :D
Brugeravatar
Af xt0m
xt0m skrev:Samsung LE-27T51(B)
Jeg kan ikke helt blive klog på om den har HDMI - ifølge HIFIpriser.dk men hos Samsung.co.uk har den..

http://www.samsung.com/uk/products/tele ... 1bxxeu.asp

Ska man satse på Samsung har fat i det rigtige? :s

(Min far nupper btw en 20" Sony KDL-20S2000)
Brugeravatar
Af xt0m
Nå, ikke... O-O
Af xenon
du kan evt. ringe til en samsung forhandler og soørge - ellers så led efter en komplet review af tv'et - der må det står