Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tomsi
Nu har jeg de sidste 2 dage spurgt om hjælp til at få det rigtige fjernsyn til mig. Tror det sluttede med at jeg skulle anskaffe mig et W5500, men idag var jeg så nede i elgiganten og endte med at købe et Sony KDL40EX501, til næsten samme pris som W5500 koster over nettet. Sælgeren fortalte at det var næste det samme fjernsyn bare denne er nyere, og jeg fik forhandlet mig til at det der WIFI sjov, skulle være med til fjernsynet til samme pris.

Men har han snydt mig eller har jeg gjort mig et godt køb? nogle som har forstand på de 2 fjernsyn?, tror kdl40ex500 er det samme som 501 bare med et lidt andet design.

Jeg har svært ved at overhovedet at finde nogle anmeldelser af KDL40EX500 / 501

(AEP)
Af tomsi
hey hanksolo, tak for svaret. Men jeg er dog i tvivle om hvorvidt 503 er det samme som 501. Er det, det samme TV bare med andet design eller hvad er forskellen?
Af hanksolo
Mht billedkvalitet vil der ikke være nogen forskel på de to modeller - der er også flere varianter af W5500 hvor forskellen kan bestå i design og eller regionsbestemte forskelle. Billedkvaliteten er den samme.

Jeg overvejer selv modellen men der står på Elgigantens side, at den ikke er på lager?
Af mohbar
hej, hvad gav du for det?

I sony center koster et tilsvarende (måske det samme?) KDL-40EX500 7000, inkl 5 års garanti
Af tomsi
hanksolo, de har vidst heller ikke flere på lager de kommer efter påskeferien, fik også at vide at en del af dem var blevet reserveret.

mohbar jeg har givet 6800kr for det og det er med alt det der trådløst tilbehør.
Af FriisN
Kan du så ikke fortælle lidt om hvad du umiddelbart synes om dets kvaliteter osv, nu der ikke er nogen test eller lign. af TV'et? :p
Ku være lækkert!

Overvejer det selv utrolig meget, men samtidigt også HX/EX700 eller samsung LE40B755.
Nogle af jer der ved hvad forskellen på HX og EX er? :)
Af FriisN
Tak for hurtigt svar, men hvad betyder det så mere nøjagtigt og i praksis? :D
Prisen er nærmest identisk på de to modeller jo, så hvilken en skal man vælge?
Af rikki
FriisN skrev:Kan du så ikke fortælle lidt om hvad du umiddelbart synes om dets kvaliteter osv, nu der ikke er nogen test eller lign. af TV'et? :p
Ku være lækkert!

Overvejer det selv utrolig meget, men samtidigt også HX/EX700 eller samsung LE40B755.
Har lige haft samsung LE40B755 på prøve og jeg levere den tilbage pga dårlig betragtnings vikel og for meget input lag(Halo 3).
Af FriisN
Input lag, hvad vil det praksis betyde?
Er det generelt ved spil du oplever det?

Kan du svare på det ovenstående spørgsmål? :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
FriisN skrev: Overvejer det selv utrolig meget, men samtidigt også HX/EX700 eller samsung LE40B755.
Netop HX700 og EX700 er der en del forskel på.
EX serien er lavet som Essentiel Range og er med henblik på den prisbevidste forbruger som vil have value for money.
HX serien er Cinemagic Range som er lavet ud fra billedemæssige forudsætninger.
Det vil sige HX700 er lavet med Deep Black Panel, Glas front som gør at farver vil kunne ses mere "tydeligt" i stedet for den traditionelle "matte" facade.
Derud over er der som nævnt, forskel i HZ og selve belysningen i tv'et og ville til hver en tid vælge HX700 frem for EX700.
Af scwasp
FriisN skrev:Input lag, hvad vil det praksis betyde?
Er det generelt ved spil du oplever det?

Kan du svare på det ovenstående spørgsmål? :)
Så vidt jeg har forstået så er input lag den tid der går fra du laver en form for input til tv/pc/konsol, og så til at tv'et viser den input på skærmen. Så hvis du trykker på hop knappen i et spil, og dit tv så har 50ms input lag, så vil der gå 5 hundrede dele af et sekund fra du trykker hop, til tv'et viser det hop.

Personligt har jeg lige købt et ex501 ( samme som ex500, bare lidt andet design ), og det første jeg gjorde var at tjekke om der var noget input lag.
Så jeg startede xboxen og smed bayonetta i ( spil i stil med devil may cry series og god of war, bare noget hurtigere tempo som virkelig ville straffe mig hvis tv'et havde input lag ).
Sad i nok ca. 10 minutter og prøvede virkelig at se efter om jeg kunne mærke noget input lag.
Jeg er virkelig glad for at sige at jeg kunne overhovedet ikke mærke at der var noget input lag :D
Af FriisN
Tusind tak for svaret :)

Hvor finder man dén model, for er heller ikk så vild med ex500 designet? :p
Overvejer også EX700 eller HX700, men der burde vel heller ikk være de store problemer nu når den mindre model ikke har?! :D