Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik78
Hej alle sammen.

Jeg har efter 9 år med et fantastisk Philips fjernsyn besluttet at det er på tide at få anskaffet mig et fladskærms tv men hvilket ?

Det jeg er ude efter må gerne koste imellem 6-12K

Det skal være et TV der både kan bruges til Xbox360 samt at se gode film på uden ghosting eller hvad man kalder det..Samt jeg leder efter noget med en god sort gengivelse, samt Full HD.

Størrelsen på Tv'et 40-46"

Men hvad er jeres bud på hvilken skærm man skal købe ?

Forventer en levetid på ca. 3-5 år
Brugeravatar
Af Bonsai
Tjek sidens anbefalinger:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Med et budget helt oppe på 12k. Hvad med at overveje 50"? Medmindre du altså sider 1,5m fra tv´et :) Så kommer Full HD også til sin ret.

Mange der f.eks har købt et 42", har fortrudt de ikke har købt større tv.
Af Henrik78
Nej højest 46", ellers bliver det for stort i vores stue :)

Men går da efter et 46/47".

Jeg har læst her på siden og kan ikke rigtig blive klog på hvad det skal være. Samsung 46B8050 er et meget attraktivt valg, men hvis jeg kan spare nogle penge på et fjernsyn der ligeså godt eller bedre så vil jeg hellere det.
Brugeravatar
Af Bonsai
Jeg er selv ny i faget og kigger også efter en fladskærm. Mit budget er dog kun på 7k. Så er ikke klog på TV omkring 12k.

Mange anbefaler Panasonics plasma X10 og X20 omkring mit budget. Omkring dit budget vil mange nok anbefale Panasonics plasma G20.
Af Henrik78
Ja jeg skal ud og kigge på en Panasonic G20 idag.

Synes bare mange har kommenteret problemet med fosfor slør i F.eks Battlefield Bad Comapny 2, samt film og andet...

Jeg har fået forståelsen af at LCD/LED vil være et bedre formål til min XBOX360.

Men jeg forventer heller ikke et 30K fjernsyns kvalitet til mit budget, men noget man kan leve med.
Af thomasandersen
Henrik78 skrev:Ja jeg skal ud og kigge på en Panasonic G20 idag.

Synes bare mange har kommenteret problemet med fosfor slør i F.eks Battlefield Bad Comapny 2, samt film og andet...

Jeg har fået forståelsen af at LCD/LED vil være et bedre formål til min XBOX360.

Men jeg forventer heller ikke et 30K fjernsyns kvalitet til mit budget, men noget man kan leve med.
Hvis du er vant til et 9 år gammelt fjernsyn, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om småting såsom fosforslør på G20 ;-)