Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danni
Hejsa folkens.

Har brug for lidt hjælp igen, står og skal ha nyt tv igen. Har pt et LG 50PS8000 det er jeg ikke helt tilfreds med, især hva angår burn in eller hva det hedder. Tror jeg vil ha mig et LCD denne gang, så hva skal man kigge efter vis man er ude efter et LCD i minimum 50" og til maks 15klik. ?

Skal ikke bruges til spil overhovedet, Digi/hd tv fra Yousee og film visning via popcorn og bluray.

På forhånd tak.

Mvh Danni.
Af Lars K
Kunne måske være værd at kigge på Sony 52" EX700.

Hvad er det du er utilfreds med på dit LG udover retention? Det er jo som sådan ikke noget ekstremt dårligt TV du har dig der. Sort niveau kan gøres bedre og det samme gælder støj.

Du kan også kigge lidt på Panasonic 50" G20 som stort set ikke har problemer med retention og samtidig leverer dybere sort og et generelt mere korrekt billede.
Af BrianH
burn in eller hva det hedder.
Det lyder som om du (uden at vide hvad det er) har læst, at sådan noget har et LG, og så er du ikke tilfreds med det.
Af Danni
Nexus skrev:Kunne måske være værd at kigge på Sony 52" EX700.

Hvad er det du er utilfreds med på dit LG udover retention? Det er jo som sådan ikke noget ekstremt dårligt TV du har dig der. Sort niveau kan gøres bedre og det samme gælder støj.

Du kan også kigge lidt på Panasonic 50" G20 som stort set ikke har problemer med retention og samtidig leverer dybere sort og et generelt mere korrekt billede.
Vil da ta et kik på det Sony der tak.

Altså det er mest bare det at vis jeg, f.eks sidder og kigger listen igennem på min pch. så går der ca 5 min inde i filmen før man ikke kan se nogle lidt hvide "kasser" over det hele hvor der har været noget hvid tekst. Sådan noget irritere mig bare for meget, plus rulleteksterne laver sådan nogle underlige streger der går helt ud til kanten, når de ruller der ud af .
Af Danni
BrianH skrev:
burn in eller hva det hedder.
Det lyder som om du (uden at vide hvad det er) har læst, at sådan noget har et LG, og så er du ikke tilfreds med det.
Det vil jeg ikke sige nej ;)
Af Lars K
Ville klart tage et kig på G20 så hvis det ikke er plasma som du generelt er imod. Det er en rigtig lækker skærm :)