Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Remmerboy skrev:nu er det en importmodel du har fået fat i (siden den model der kan afspille ps2 aldrig officielt har været til salg i europa)
Her skriver sony selv at 60GB modellen var den første version;

Den interne designarkitektur i det nye PS3-system er lige fra de primære halvledere og strømforsyningen til kølemekanismen fuldstændigt omdesignet, hvorved kabinettet er gjort langt slankere og lettere. Sammenlignet med den allerførste PS3-model med 60 GB harddisk er det interne drev og konsollens tykkelse og vægt skåret ned til ca. to tredjedele. Derudover er også strømforbruget reduceret til to tredjedele.

Fra: http://dk.playstation.com/games-media/n ... yt-ansigt/

Så det er en myte, at den aldrig har været til salg her hjemme,,, Der har bare ikke været så mange af dem!
Af noxity
Cutter skrev: Jeg kan ikke forstå hvorfor du siger at man godt kan få sin egen PS3 tilbage,,,men så vil den ikke være repareret!?? (det giver jo ingen mening) - Du aflevere da heller ikke din bil til reparetion, og så efter endt rep. levere de dig en anden brugt, men repareret, bil tilbage.
Giver det ikke lidt sig selv?
Du kan ikke både få dit produkt repareret for fejlen, OG få nedslag i prisen. Det er enten eller.
I dette tilfælde er fejlen skyld i at produktet slet ikke kan bruges, og derfor er det selvfølgelig ikke en mulighed at få nedslag i prisen, da du så ville stå med en ubrugelig PS3.

Du kan ALDRIG kræve at få din egen retur, hvis det er forbundet med store omkostninger for butikken. Og det ville det være i det her tilfælde, fordi reparationsproceduren er baseret på refurbished modeller.
Af Cutter
Man har ALTID krav på at få sit eget produkt igen (hvis det er det man ønsker).
Men hvis butikke, som du skriver, ikke kan reparere din egen, og kun vil ombytte med en anden, som ikke er fabriksny, så kan du kræve at lade handlen gå tilbage - Få det fulde beløb udbetalt, som du i sin tid betalte, eller et nedslag i prisen,,, Punktum! Det står i Købeloven.
Brugeravatar
Af Fibber35
Tak for alle tilbagemeldingerne.

Jeg er netop vent hjem fra EB games uden min PS3. Den ombyttet PS3 som var samme udgave som min egen(hvilket den skal være) var ikke i samme stand som den jeg indleverede til reparation. Den jeg som de returnerede var med ridser og fuld af brunt støv. Jeg ved at jeg har fuld reklamationsret på den ombyttet maskine, men jeg vil ikke have en misligholdt maskine retur. Og som det også er skrev i tråden må jeg ikke stilles dårligere ved at butikken ombytter varen. Så nu har butikken bedt om at velholdt maskine uden ridser retur. Så jeg må vente 1-2 uger igen, og så må vi se hvad der sker.

Tak for alle tilkendegivelserne

Hilsen

Martin
Af noxity
Hvis den kommer retur endnu engang med ridser etc. Så kan du kræve dine penge retur. Det er selvfølgelig ikke super interessant hvis det du gerne vil have er en PS3 som skal afspille PS2 spil.
Brugeravatar
Af Fibber35
Hej noxity

Nej det er jeg jo ikke interesseret i hvilket komplicerer det hele lidt. Hvis de ikke kan leverer i samme stand er vi nok ude i en afslag i prisen og :(( så har jeg jo 2 år fornyet reklamationsret. Jeg synes at kunne udlede at indtil flere er utilfredse med at den nye PS3 slim støjer meget pga. den har større tendens til overophedning.
Har du/i erfaringer med PS3 slim?

Mvh

Martin
Af noxity
Med mindre butikken specifikt har sagt at du har 2 nye år, så tror jeg kun du skal regne med 1 år.

Jeg har ikke selv en PS3, men mit job ved siden af studierne er reklamationsbehandling.
Af Cutter
noxity skrev:Med mindre butikken specifikt har sagt at du har 2 nye år, så tror jeg kun du skal regne med 1 år.

Jeg har ikke selv en PS3, men mit job ved siden af studierne er reklamationsbehandling.
Hvordan kan du dog arbejde med reklamationer, når du nu ikke engang kender Købeloven,,?

Hvis man får ombytet sin vare, så løber der en ny to-årig reklamationsret på den nye vare.
Af noxity
Cutter skrev:
noxity skrev:Med mindre butikken specifikt har sagt at du har 2 nye år, så tror jeg kun du skal regne med 1 år.

Hvordan kan du dog arbejde med reklamationer, når du nu ikke engang kender Købeloven,,?

Hvis man får ombytet sin vare, så løber der en ny to-årig reklamationsret på den nye vare.
Jeg henviser til:

1. Du skal tiltale og omtale andre brugere af forummet i en pæn tone.
2. Spam, trusler, nedværdigende udtalelser og tilsvining er ikke tilladt. Alvorlige trusler kan i værste fald føre til politianmeldelse.
Af Cutter
Helt ærligt,,!

Føler du dig "ramt" når jeg spørger om det?

Hvis du sidder og arbejder med reklamationer, så bør du da kende Købeloven;
http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder (skrevet så laangt de fleste kan forstå det)

Hvis du ikke kender til Købeloven, så er der da god grund til at spørge!?