Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Akker
#95101
Vores fællesantenne er startet med at få signaler fra YouSee, og det giver nogle muligheder jeg da gerne vil benytte mig af.
Først og fremmest er jeg ikke i tvivl om, at jeg selv gerne vil have YouSee Plus ... Godt nok har jeg i forvejen i HD optager, med de muligheder det giver, men synes der er andre gode muligheder med YouSee Plus som jeg gerne vil have.

Men det er jo kun til ét fjernsyn, og min ene søn vil gerne have muligheden for at se Canal9, som jo hos YouSee kun findes digitalt.
Derfor tænker jeg at købe YouSee's Sagem 60 og sætte til hans fjernsyn, for så kan han jo se de digitale kanaler også.
Men kan der være nogen rigtigt gode grunde til at ofre det mere, og så købe en anden boks en Sagem 60?
F.eks. en Triax boks eller noget?
Han har ikke de store krav, andet end at kunne se Canal9, men hvis nu Sagem 60 har det med at "bryde ned", vise signalet dårligt/hakkende eller lignende, så kunne det måske være at man skulle ofre noget mere, og så købe en ordentlig digital boks til ham alligevel.
Men hvis Sagem 60 klarer jobbet rimeligt tilfredsstillende, så synes jeg ikke der er grund til at betale dobbelt op eller mere, for at han kan se Canal9.

Nogen gode råd og/eller erfaringer I kan dele med mig?

En anden ting er, at nu har jeg ikke noget fladskærms TV, men som jeg har forstået det, så er det kun HD kanaler jeg ikke vil kunne se, mens alle de andre ting der er i YouSee Plus, det vil jeg godt kunne bruge ... Er det korrekt forstået af mig?
Af dkscan
#95134
Køb du roligt en Sagem 60, når der ikke er behov for HD-kanaler.

Du kan uden problemer se alle kanaler og bruge ekstra faciliteter så som start-forfra og tv-arkiv med en YouSee HD-boks på dit eksisterende tv. HD-kanalerne vil naturligvis kun blive vist i SD-opløsning.
Af Snurrerundtlyd
#95151
Akker skrev:men synes der er andre gode muligheder med YouSee Plus som jeg gerne vil have. Men det er jo kun til ét fjernsyn, og min ene søn vil gerne have muligheden for at se Canal9, som jo hos YouSee kun findes digitalt.
Hvis du gerne vil kunne anvende YouSee Plus Kort til mere end et TV uden at skulle betale mere end 1x abonnementsafgift på YouSee Kort så køb SmartWi: http://www.smartwi.net
Med SmartWi kan du dele ét kort imellem flere TV/bokse inden for samme husstand.
På trods af at at deres hjemmeside er på engelsk, så er SmartWi et dansk firma, så der er mulighed for support på dansk hvis det skulle blive nødvendigt. De har også deres eget brugerforum.
SmartWi har er fuldt lovligt at anvende i Danmark og har ikke noget med piratkort at gøre. Den deler bare et originalt kort imellem flere TV.
Senest rettet af Snurrerundtlyd 14. jun 2010, 18:49, rettet i alt 1 gang.