Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Crouch
KristofferA skrev:
Crouch skrev:LG Infinia LE850 er ikke "Edge LED med local dimming", den er Full LED.
Er det ikke det samme? Bare på LG sprog.
LE 530/550 og LE750: Edge LED med local dimming
LE 850: Full LED med local dimming
LX 950: Full LED med local dimming og 3D
Af Morten_J LG
Tak Crouch - du kom mig i forkøbet! :)

Jeg kan også tilføje, at LX650N er kommet tilbage på tegnebordet:

LX650N: Edge LED med Local dimming og 3D

Så snart vi kender priser og leveringstidspunkt, vil Rasmus's artikel naturligvis blive opateret! Men kan løfte sløret for at den kommer snart (og nej - har ikke kigget forkert i en liste :) )
Brugeravatar
Af KristofferA
Morten_J LG skrev:Tak Crouch - du kom mig i forkøbet! :)

Jeg kan også tilføje, at LX650N er kommet tilbage på tegnebordet:

LX650N: Edge LED med Local dimming og 3D

Så snart vi kender priser og leveringstidspunkt, vil Rasmus's artikel naturligvis blive opateret! Men kan løfte sløret for at den kommer snart (og nej - har ikke kigget forkert i en liste :) )
Dvs. at LX650N IKKE er fuld LED som LE850N?
Og hvad med pris på LE850N? :)
Af Jive
Hej Morten (og alle andre)...!

Er der nogen der ved hvornår der kommer mere info omkring PK350 og PK550, for os tosser der ikke nødvendigvis skal have toppen af poppen (PK750 & PK950)?

Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af om der skulle være forskel på panelerne (jvf. googling og LG´s hjemmeside).

Det eneste der jvf. LG.com slår mig, er at PK350´eren er 1 tomme tykkere, mangler 1 HDMI port og nogle designmæssige forskelle. Er der nævneværdige forskelle rent hardware - panelemæssigt?

Hvis det ikke er tilfældet, vil jeg mene 50´PK350´eren er noget af et fund til prisen!

Beklager hvis denne har været oppe tidligere, men følgende anmeldelse af PK550 tegner rigtigt godt (udover noget typisk LG IR). Ved godt at den potentielt kun er lavet på "bruger niveau"; men alligevel :D

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st18358288

"the PK550 has one of the best, most extensive advanced calibration menus available" ...

"The panning and motion reminded me of the 96Hz mode on a Panasonic V10, which is a strong compliment"...

"Shadow detail was superb; dark images were not washed out, but neither were dark images sunk down into a black blob"...

Sammenligning med G20 (G25 i USA)..l

"The PK550 has much smoother pans; the G25’s 48Hz mode has too much flicker in my opinion, so I never use it. That gave the PK550 the advantage in handling 1080P/24 Blu Ray motion. The PK550 had bolder colors than the G25, and had a harder edged look with more pop" ...

Bedste hilsner,
Af Morten_J LG
Hej Kristoffer,

Det er korrekt!

Priser på LE850N kan jeg desværre ikke oplyse, da det er en eneforhandlingsmodel hos en af kæderne og er som sådan ikke en del af vores officielle prisliste. Så snart den er på lager hos den pågældende kæde, kan jeg oplyse priserne.
Brugeravatar
Af KristofferA
Morten_J LG skrev:Hej Kristoffer,

Det er korrekt!

Priser på LE850N kan jeg desværre ikke oplyse, da det er en eneforhandlingsmodel hos en af kæderne og er som sådan ikke en del af vores officielle prisliste. Så snart den er på lager hos den pågældende kæde, kan jeg oplyse priserne.
Kan du sige noget om hvor lang tid den er ekslusiv?
Sikkert ikke... :)
Af Morten_J LG
Det må jeg gerne - den er indtil videre eksklusiv hele produktets levetid. Nu er verden jo heldigvis foranderlig og det kan ændres efterhånden.

Beklager al hemmelighedskræmmeriet, men som branchemedlem skal jeg jo i sagens natur passe på ikke at træde vores kunder over "tæerne" - håber på din (jeres) forståelse herfor!
Af Senic
Det var en ok anmeldelse af LG's PK950.
Men David var ikke helt super tilfreds, og sætter den ikke på højde med G20:
"Ultimately, like so many things, your buying decision will come down to price. At around £1500, the 50PK990 is around £100-200 more expensive than Panasonic's mid-range TX-P50G20, which is a better display in just about every regard."

Synes har virkede lidt klarere i "spyttet" end Rasmus var i sin anmeldelse når det kom til sammenligningen i konklusionen.

Så al den snak om hvilken er "bedst" er vel afsluttet nu ?
Af therunemeister
Senic skrev:Så al den snak om hvilken er "bedst" er vel afsluttet nu ?
Med mindre man som mig er en af de mange der kan se det 'flimmer' på Pana skærmene. I det tilfælde er anmeldelserne tætte nok på hinanden til at PK950 vinder. Er dog lidt skuffet over det sharpness problem de omtaler på avforums, og naturligvis over at de STADIGVÆK ikke har reduceret retention. Det lyder næsten somom det er blevet slemmere.
Af tcf
Til Morten, kan du snart oplyse hvornår LX650 og 950 kommer samt vejl. priser?
På forhånd tak O_O
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14