Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Håber i kan hjælpe mig. Sad og så fodbold på mit værelse igår men så kunne jeg også se direkte ind på min svorgers værelse som så den samme fodbold kamp. Og han har et almindeligt JVC tv 28 eller 26. Og der så billede kvaliten meget bedre ud f.eks når man så på græsset var det meget mere grønt og farverne generalt var meget bedre på hans så derfor fik det mig til at skrive herinde. :)

Så er der nogen herinde der ved hvordan man skal indstille det her fjernsyn så man for det optimale ud af det :)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv
morten88 skrev:Og der så billede kvaliten meget bedre ud f.eks når man så på græsset var det meget mere grønt og farverne generalt var meget bedre på hans så derfor fik det mig til at skrive herinde. :)
Det er ikke så tit at man hører om et LCD tv som ikke har grønt græs med fabriksindstillingen O_O
Prøv først at se om en anden "mode" passer bedre til din smag.
Husmandsmåden at indstille et tv, er næsten den samme som med de gamle billedrørstv: Find en udsendelse i en god kvalitet, med alle farver i alle niveauer fra hvidt til sort. Skru ned for farvemætningen til du har et rent sort/hvidt billede. Juster lys (panellysstyrke også) og kontrast (evt. gamma, hvis du kan stille det) til du har et perfekt sort/hvidt billede. Skru op for farvemætningen til det ønskede niveau. Man kan godt risikere at mørk gråt eller næste-hvidt har et farvestik. Det kan man, hvis tv'et tillader det, nogle gange justere sig ud af.