Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lige PT har jeg min Mac tilsluttet til min Sony EX500 med et vga kabel, der er konverteret fra Mac'ens DVI stik. Det fungere sådan set ganske fremragende i fuld 1920x1080 og krystalklart støjfrit billede, men ledningen er for kort til den installation jeg ønsker. Og nej, det er faktisk ikke lige til at skaffe en der er længere. De eneste vga ledninger der kan bruges til at forbinde en mac med langt de fleste moderne computer fladskærme og tv, er den slags der følger med når man køber en computeskærm. Disse har til forskel fra alle dem man kan købe rundt omkring i forskellige længder, alle ben forbundet. En af disse ben fortælle computeren hvilke opløsninger den tilsluttede skærm understøtter, hvilket er altafgørende for at få computeren til at sende et signal som skærmen forstår. Og selvom man ved hvilken opløsning skærmen skal have, kan man sjældent tvinge mac'en til at sende netop denne, hvis ikke man bruger et fuldt monteret kabel. jeg ved ikke om samme problematik gør sig gældende med pc'er.

Men humlen er, at jeg ville forsøge at tilslutte skærmen ved HDMI i stedet for vga. Dette gøres selvfølgelig igennem en DVI til HDMI adaptor.

Er der nogen der har forsøgt dette? I så fald, hvordan er kvaliteten? Kan der køres fuld opløsning? Og kan mac'en under display preferences se hvilken skærm der er tilsluttet?

På forhånd tak!
Af therunemeister
DVI>HDMI løsningen vil være 1080p. Sådan tilslutter jeg også min mac. Og ja, mac'en kan godt se hvilken skærm det er, og laver en kalibrerings profil til den automatisk.
Af Kleen™
DVI>HDMI løsningen vil være 1080p. Sådan tilslutter jeg også min mac. Og ja, mac'en kan godt se hvilken skærm det er, og laver en kalibrerings profil til den automatisk.
+1
Det samme her, og det spiller bare. Du kan dog også tilslutte den via MDP->HDMI adapter med samme resultat.
Af joshua79
Fedt... dejligt at høre!

Var lidt bange for at der var nogle synk problemer med lyden. Det har jeg nemlig læst noget om, men det er sikkert mere med ældre skærme.

Så behøver jeg ikke bøvle mere med at finde den rette vga ledning.

Tusind tak for jeres svar :)