Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Cutter skrev:Hvis plasma nu ikke havde alle de ulemper, som jeg fx. ikke kan leve med, så havde jeg da også været den første, til at købe et nyt plasma Tv,,!
Men verden er ikke skruet sådan sammen - endnu O-O
derfor glæder jeg mig til oled eller en anden bedre panel tekonlogi

PS den eneste plasma jeg endnu har set og været tilfreds er netop min pioneer.
pinligt man ikke kan lave bedre tv i 2009 og tror desværre ingen slå pioneer i 2010.
synes det pinligt for producenterne.
men alt er gået op i 3D og andet
Af hunt
xcardman skrev:Jeg skriver heller ikke det kan ske
men har bare aldrig hørt om nogen på et nyere plasma
Ja, det har du så altså nu.

Du kan købe mit panasonic 50x10y for 6k, så kan du da hænge det i køkkenet med et fint TV2 logo i venstre hjørne uanset, hvilken kanal du ser. :p

Jeg troede sgu også, det var løgn første gang jeg så det. Det var der trods alt ikke på det samsung, som jeg havde før. (Samsungen havde så mange andre punkter, hvor det var betydeligt ringere end Panasonicen.)

Nu kender jeg til en, som har haft samme problem, hvor Panasonic ikke ville anerkende, at det var et problem. Og det synes jeg simpelthen er for dårligt, når de samtidigt vedkender, at man fx. i opstartsperioden skal køre med lavere settings end standard på kontrast osv. Så sæt dog tv'ene op til det som standard, det er sgu da ikke noget forbrugere skal bekrymre sig om.

Og derfor mener jeg, at man bør passe på.
Af Cutter
Hørt! ! !

Super lækkert med et reelt svar.
Af xcardman
hunt skrev:
xcardman skrev:Jeg skriver heller ikke det kan ske
men har bare aldrig hørt om nogen på et nyere plasma
Ja, det har du så altså nu.

Du kan købe mit panasonic 50x10y for 6k, så kan du da hænge det i køkkenet med et fint TV2 logo i venstre hjørne uanset, hvilken kanal du ser. :p

Jeg troede sgu også, det var løgn første gang jeg så det. Det var der trods alt ikke på det samsung, som jeg havde før. (Samsungen havde så mange andre punkter, hvor det var betydeligt ringere end Panasonicen.)

Nu kender jeg til en, som har haft samme problem, hvor Panasonic ikke ville anerkende, at det var et problem. Og det synes jeg simpelthen er for dårligt, når de samtidigt vedkender, at man fx. i opstartsperioden skal køre med lavere settings end standard på kontrast osv. Så sæt dog tv'ene op til det som standard, det er sgu da ikke noget forbrugere skal bekrymre sig om.

Og derfor mener jeg, at man bør passe på.
så må du så være den første.
Jeg skal da ikke påstå panasonic ingen problemer har med x10 ligesom deres sort skulle blive dårligere hurtigere end godt er på nogle modeller

har selv haft et px80 og brugte den til htpc.

ingen burn in
kender personen som har købt det og stadig ingen burn in.
Men har aldrig brugt standard mode. kun biograf mode.
helt fra start

men cutter har jo fråd om munden ha ha en med burn in. så dur plasma ikke.
stort set alle jeg kender og på arbejdsplads har plasma.
men har endnu tilgode og se det
Af Cutter
xcardman skrev:men cutter har jo fråd om munden ha ha en med burn in. så dur plasma ikke.
Jeg "kommer" da i det mindste ikke i mine bukser, bare af at høre/læse ordet Plasma,,, Hrmm Hr. Cardman

Det virker som om du tror at ordet, burn in, kun er opfundet for at håne dig, og dit valg af Tv.
Du er IKKE hele verden, du kender ikke alle som har haft plasma. Bare fordi DU ikke har hørt/læst/set om det, på de nyeste modeller, betyder jo derfor ikke at du har ret, og at det ikke forekommer!
Af RogueAgent
thyme skrev:Findes der ikke en pauseskærm på mange af de plasmaer?
De fleste skærme jeg har set, inkl. min egen, skruer lysstyrken ned med ca. en trediedel hvis de viser det samme billede i mere end et par minutter. Det hjælper selvfølgelig ikke på retention som følge af kanallogoer eller letterbox.
Af xcardman
Cutter skrev:
xcardman skrev:men cutter har jo fråd om munden ha ha en med burn in. så dur plasma ikke.
Jeg "kommer" da i det mindste ikke i mine bukser, bare af at høre/læse ordet Plasma,,, Hrmm Hr. Cardman

Det virker som om du tror at ordet, burn in, kun er opfundet for at håne dig, og dit valg af Tv.
Du er IKKE hele verden, du kender ikke alle som har haft plasma. Bare fordi DU ikke har hørt/læst/set om det, på de nyeste modeller, betyder jo derfor ikke at du har ret, og at det ikke forekommer!
jeg bruger en projektor til film
hvis jeg ikke havde min pio til almindelig tv.
så havde jeg købt et crt tv til det forbrug.

plasma giver et mere naturligt billede og derfor er den også reference
at en plasma kan få burn in eller har en smule retention.
afholder bare ikke mig fra at købe plasma.
kommer aldrig til at købe et tv med baggrundsbelysning.
så ergo har to valg et crt tv eller et plasma til almindelig tv
når oled kommer som pc monitor, bliver min lcd monitor også smidt på porten. Men min sony 32w5500 fungere da fint til tv avisen og teksttv
et B&O på 55 tommer er nok den eneste skærm som giver et nogenlunde billede i forhold det jeg forventer at et tv.
Det billede burde alle lcd have til 20000 kr idag.
men nej nu kommer 3D og nej hvor er det godt.
igen oled eller plasma er bedre til 3D også

du forstå åbenbart ikke nogen gerne vil have et nogenlunde korrekt billede. derfor et projektor køb som er endnu bedre til det formål
Af lennon
I diverse test har man ofte forsøgt at provokere feks Panasonic til henholdsvis retention og burn-in, og konklusionen har været at det dybest set ikke er noget man skal bekymre sig om længere.Endvidere har der været fælleskøb af flere plasmamodeller ovre på Recordere.dk, hvor der er solgt rigtigt mange. Og jeg mindes ikke en eneste tilbagemelding om burn-in .Selvfølgeligt fides der defekte TV og ekstreme tilfælde. Personligt har jeg en nu 4 år gammel Pana600 som har været udsat for lidt af hvert, og der er ingen tegn på burn-in. Billedet er derimod synligt bedre i mine øjne, - end jeg kan indstille min mors Sony5500 til, og begge er på Yousee digital signal . .