Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snitte
Så er der købt nyt tv af Sony center i Aalborg.

Jeg faldt overtilbudet på en 40KLD-EX500 til 4999,- Håber den lever op til mine forventninger.

Første indryk :

Menu:
meget overskuelig ligesom en PS3
Men lidt langsom og træls man kan trykker hurtigere end fjernsynet kan opdatere, så nogle gange hvis man er for hurtig kan den springe rund i menuen.

Wifi:

Jeg har ikke købt trådløst til den men bare sat et kabel i, der var ingen problemer og var på youtube på 5sek, virker.

Billed:
Jeg har førhen haft en Samsung og syntes Sony er lidt mørker i baggrunden og farverne men meget klar!
Tror jeg lige skal prøve mig frem med indstillingerne på billed og glæder mig til i får lavet en test her inde på fjernsynet.

Dette er mine førstehånds indtryk af EX500 og er ingen ekspert eller noget ! Men kan læse der er mange der mangler en vurdering af fjernsynet så her er min mening.

Hilsen Christian N
Af JPE
Godt med lidt tilbagemelding fra nye EX500 ejere. Håber at der også er andre der vil fortælle om med deres oplevelse af dette TV.
Kunne du virkelig få det til 4999,-? Jeg har kun set det til omkring 6999,-
Af Peter Schrøder
Snitte skrev:Men lidt langsom og træls man kan trykker hurtigere end fjernsynet kan opdatere, så nogle gange hvis man er for hurtig kan den springe rund i menuen.
Det har jeg også oplevet med både Sony TV og harddiskoptager. Har du checket om der ligger en firmwareopdatering til TV'et?
Af adams
Har så også fået mit KLD32 EX500 i dag. Selv om jeg kommer fra en "gammel kasse" og er nem at imponere synes jeg EX500 har en imponerende billedkvalitet.
Eneste problem er sorteringen af de digitale kanaler, har du et brugbar tips?
Af joshua79
Eneste problem er sorteringen af de digitale kanaler, har du et brugbar tips?
Da jeg indstillede mit til svensk som sprog i opsætningen, kunne jeg heller ikke ændre på rækkefølgen, men da jeg nulstillede til fabriksindstillingerne og startede forfra på dansk, kunne jeg igen flytte rundt på kanalerne.

Grunden til at jeg prøvede på svensk, er at jeg ikke kunne finde TV2 på det digitale net. Det hjalp desværre ikke, så jeg må stadig skifte til analog når jeg vil se kanalen. Alle andre kanaler har den fundet uden problemer. Hvis der er nogen der har nogle tips til hvad problemet er, så hører jeg gerne.

Jeg har haft skærmen i en uge nu. Jeg er virkelig glad for den. Jeg syntes farverne står virkelig godt, og sort er så hvidt jeg kan se så sort som jeg kunne håbe på.

Jeg har set 3 film på det indtil videre. De to af dem på DR HD, og den tredje via en full HD Quicktime fil fra min computer. Jeg fortrækker klart at stille skærmen til Theater mode når jeg ser film, som jeg syntes lige tager det sidste videoagtige ud af billedet, som jeg ellers syntes at film på LCD skærme ofte lider under, men i meget lille grad den her skærm i det hele taget.

Den virker meget hurtig i opdateringen, og jeg syntes betragtningsvinklen er fremragende i forhold til hvad jeg havde ventet/frygtet.

Så bortset fra at jeg ikke kan finde TV2 digitalt, så er jeg meget tilfreds med købet.
Af adams
Hej Joshua79 !
Hvilken udbyder.. yousee eller?
Af Snitte
Ja fik et 40KLD-EX500 til 4999,- Ved åbningsdag i Friis center i Aalborg...

Jeg har leget lidt med det og synes det er et rigtig godt billed.

Jeg har brugt en del tid på at sorter kanaler så alle mine digitale ligger i rækkefølge men der savner jeg lidt en favorit liste.

Jeg kan se der er noget med, favorit indstilling og vil begynde at kigge på det i morgen!

Jeg håber det er ligesom samsung bare man kan ligge dem i rækkefølge også ;)

Hilsen Christian
Af joshua79
Hej Joshua79 !
Hvilken udbyder.. yousee eller?

Hej Adams.

Det er Yousee. Jeg har selv lige prøvet at nulstille skærmen igen, og sætte den op med Sverige som land. Denne her gang fandt den rent faktisk TV2. Så noget tyder på at den skal står til Sverige før TV2 dukker op. Meget mærkeligt da ALLE andre kanaler dukker op når den står til DK.

Desværre får jeg bare en "intet signal" melding på skærmen når jeg zapper over på TV2. Og endnu engang kan jeg ikke sortere kanalrækkefølgen. Det må være noget svensk mentalitet det der med at kanalerne skal ligge på en bestemt måde ;)

Så tilbage til dansk opsætning, som også har givet mig PIP billede tilbage i EPG'en, (se min anden tråd om det problem)
Af adams
Ja, virker med dansk opsætning. Har ingen problemer med TV2
Tak for hjælpen :)
Af joshua79
Ja, virker med dansk opsætning. Har ingen problemer med TV2
Tak for hjælpen smil
Selv tak.

Hvilken kanalplads dukker tv2 op på når du kører autotune?
Af mad-s
Hvordan er billedet, når/hvis I ser analogt?
Af Lars K
Det er altid en god idé at indtaste netværks ID og søge på "alle kanaler" inden autosøgning. Så er man som regel sikker på at få alle kanalerne med i første forsøg.

Sortering af kanalerne sker inde i opsætning for den digitale tuner hvor man kan omrokere og slette. Altså lave sin egen liste. Ingen problem der.

En anden glædelig nyhed er at EX serien ikke har samme problem med at smide kanalerne som f.eks W5500 kan have på Stofa kabel TV.