Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godt så...

Inden diskussionen starter skal jeg lige sige... vi har sat vores hus til salg, og kommer med tiden til at flytte, så den afstand vi har til vores fjernsyn i dag kan jo sagtens være ændrer sig i det nye hus vi engang får...

Anyways... vi har i dag ca. 3,8m fra der hvor vi sidder og hen til vores tv.

Nu står jeg så her inden for den næste måneds tid og skal have nyt tv, og så sidder jeg og overvejer.. skal jeg købe et 46" eller 50" Panasonic G20?

Er der nogen af jer der har testet det der kan fortælle mig hvordan billedkvaliteten/TV'et eventuelt vil være ved at sidde på den afstand? Bliver det "grumset" at se på når vi sidder så tæt?
Af tcf
Jeg har ca. den samme afstand måske 4m. vi har et 50", og jeg ville ikke tøve med et 60" Det er simpelthen bare fedt at se på en stor skærm, det er plasma jeg har.
Af RogueAgent
Det handler selvfølgelig lidt om hvad man er vant til - men også hvad man KAN vende sig til af nyt.

Jeg sidder ca. 2,5 m fra en 50" skærm, og ville være frygtelig ked af hvis den havde været mindre...

Jeg kender ikke nogen der har købt en "stor" skærm og fortrudt det, men mange der de sidste par år har købt 37" eller 42" og fortrudt at den ikke var større.
Af Morten812
Troede kun det var kvinder der gik sådan op i størrelsen :)
Af xcardman
Ja netop har aldrig hørt om nogen der har fortrudt 50 tommer.
men masser som har købt 42 tommer
det har jeg nemlig selv gjort
3 meter fra et 50 tommer
har både dvb-t og canal digtial og kvaliteten er helt i orden.
Ja nogen er dårligere, men det de også på et 42 tommer.
dvd og HD er slet ikke noget problem.
Af xcardman
Morten812 skrev:Troede kun det var kvinder der gik sådan op i størrelsen :)
ja 50 tommer er bedre end 32 tommer :p
Af melsen
Godt så.... Det gør da den beslutning lettere...

... Nu siger konen godt nok at hun ikke under nogen omstændigheder vil have et fjernsyn størrere end 46" (vores gamle LG er 37")...

..... men hey.. hvad er det man siger... det er lettere at få tilgivelse end tilladelse...

... alternativt kan jeg jo bare sige til hende når jeg modtager det 50"... (jamen skat... det der ER 46"... ) *host* :)
Af tommyaa
melsen skrev:Godt så.... Det gør da den beslutning lettere...

... Nu siger konen godt nok at hun ikke under nogen omstændigheder vil have et fjernsyn størrere end 46" (vores gamle LG er 37")...

..... men hey.. hvad er det man siger... det er lettere at få tilgivelse end tilladelse...

... alternativt kan jeg jo bare sige til hende når jeg modtager det 50"... (jamen skat... det der ER 46"... ) *host* :)
Du kan jo også bare sige at du er manden og du bestemmer fjernsynsstørelsen, du siger jo heller ikke hun ikke må ha 20 par sko eller hvilke blomster skal være i stuen...
Af melsen
Hø høø...

Sådan fungere virklighedens verden ikke... ... ihvertfald ikke hvis man vil beholde sine testikler i original stand =) heheheh
Af Morten812
Svært valg - hele testikler eller 50" tv.... :)
Af Novatic
Evt. kan du jo bare bestille en 50", og fortælle hende den er 46"...

Efter noget tid, når hun selv nyder at have en stor skærm, kan du fortælle hende sandheden.
Af Morten812
alternativt kan jeg jo bare sige til hende når jeg modtager det 50"... (jamen skat... det der ER 46"... ) *host*
Måske derfor kvinder er så dårlige til at afstandsbedømme... :-)
Af melsen
Det var planen =)hehe

... Sagde jeg 46".. det må du undskylde skat.. jeg mente egentlig 50"...
Brugeravatar
Af Bonsai
Den der betaler, bestemmer 8)
Hvis i har fællesøkonomi? Så start altid med at sige du vil ha´ en 60". Så har fruen nemmere ved at gå med til en 50" ;)