Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jadro
Jeg har lige købt et Sont KDL-40ex500. jeg synes ikke fabriksindstillingerne er helt godt men bliver ret overvældet af indstillingsmuligheder når jeg går igang.

Jeg håber lidt at en venlig sjæl herinde kan hjælpe mig men nogle fif til indstillingen...
Af Tools
Jeg har selv lige bestilt et hjem, og vil også gerne vide hvilke indstillinger jeg skal bruge med dette TV.

På forhold tak. :)
Af marc1985
Jeg har også for nyligt købt et Sony KDL 40ex500 og vil også meget gerne vide de optimale indstillinger til tv'et...

På forhånd tak for hjælpen...
Af peterdevan
Hermed endnu et stort ønske om tip til kalibrering af mit nye Sony KDL40EX500. Har prøvet flere forskellige ting, men intet har indtil nu haft bare et tilsnit af acceptabelt effekt.

Til info har jeg Yousee og oplever at både digital og analoge kanaler er meget uskarpe, mærkeligt belyst samt farver som (eksempelvis rød) vises forkert. Har prøvet forskellige kalibreringer fra andre tests med tilsvarende LCD Sony modeller, men uden held.

Jeg er iøvrigt en sand jomfru når det gælder fladskærme, da jeg indtil nu har været så glad for mit B&O MX8000, men mente at tiden er inde til næste trin...;o)

Dertil et spørgsmål omkring funktion af tv´et - kan det passe, at man har to tv-menuer, en til digital og en til analoge kanaler og at man selv skal skifte mellem disse?

Mvh.
Peter
Af Rod1983
Hej gutter.

Prøv at tage udgangspunkt i indstillingerne her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 418346.htm

Ved godt at det er EX400 i 32", men mange af egenskaberne går nok igen. Ellers vent lidt til flatpanels får hænderne i den :). PS: aflæs tallene fra billederne :)
Af ChaucerDK
Det kunne være supercool hvis Rasmus ville offentliggøre sine indstillinger i fra hans anmeldelse i ekstrabladet (eller var det bt?!)
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg har også lige modtaget dette tv og er godt tilfreds. Jeg prøvede de samme indstillinger som W500 som er anmeldt herinde. Det virker meget godt. Dog har jeg ændret farvetonen fra varm 2 til neutral. Varm 2 gav en let gullig karakter på hudfarver. Er jeg den eneste?

Der er også disse indstillinger:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st18869413
Brugeravatar
Af KristofferA
ChaucerDK skrev:Det kunne være supercool hvis Rasmus ville offentliggøre sine indstillinger i fra hans anmeldelse i ekstrabladet (eller var det bt?!)
Enig! 8)
Af Han den anden
I kan også kigge på denne tråd. Havde selv et EX500 i en kort periode, men var nød til at returnerer det igen pga. for meget ujævnked i baggrundsbelysningen. Jeg nåede dog at få indstillet det til digital tv (Yousee) og HDMI til Blu-Ray. Håber de kan inspirerer.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 00&start=0
Af JbnInc
Hej derude.

Jeg har investeret i et 32ex500. Når jeg ser .mkv filer over computeren, "hakker" den en gang imellem, og jeg kan umiddelbart ikke se hvorfor.

Bliver det kørt over min computerskærm, er der intet galt. Kan det være fordi, at skærmen har 100hz? Og kan man slå det fra på skærmen, for jeg kan ikke lige finde en indstilling for netop dette.

På forhånd tak.
Af noxity
Det hedder Motion Flow hos Sony.
Af JbnInc
Tak for det hurtige svar.

Nå, det var så ikke det der forårsager det. I hurtige sekvenser er det nærmest som om, at den bliver lidt bagefter, hvorefter det lige hakker i ét-to sekunder.

Er der nogen, der har forslag til hvad det kunne være?

Som sagt tidligere, så sker det ikke på min computerskærm.
Af noxity
Jeg oplever noget af det samme når jeg tilslutter min computer til skærmen. Her er det allerede tydeligt på skrivebordet, hvor musen bevæger sig meget hakkende. Er ikke klar over om det skyldes TVet, eller om det skyldes computeren.

Måske der er nogle andre der kan kaste lidt lys på det?
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at kigge på det.
Af JbnInc
Ingen der har et bud på, hvad ovennævnte problem kan skyldes?