Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af emmi
Hej, ville lige høre om der en som kunne hjælpe. har søg på nettt og selv prøvede mig fra på mit tv men kan bar ikke få det til at virker..

er det muligt at ændre source på min Panasonic TX-P46G10, altså når jeg tænder for mit tv så isted for at den starte på TV så vil jeg gerne have at den starte fra HDMI. da jeg har mit yousee boks der.. og ikke bruger tv tuneren på tv'et.

Et side spørgsmål. er det muligt at når min PS3 på hdmi 2 indgang tænder så hopper den selv over?- har en kammerat som har en pioneer, hvor den gøre det. så ville høre om det var muligt på min?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at få TV'et til at starte på en anden indgang. Det skulle være beskrevet i din manual, og ellers er spørgsmålet også stillet et par gange før herinde, hvis du kan grave det frem via en søgning.
emmi skrev:er det muligt at ændre source på min Panasonic TX-P46G10, altså når jeg tænder for mit tv så isted for at den starte på TV så vil jeg gerne have at den starte fra HDMI. da jeg har mit yousee boks der.. og ikke bruger tv tuneren på tv'et. Et side spørgsmål. er det muligt at når min PS3 på hdmi 2 indgang tænder så hopper den selv over?- har en kammerat som har en pioneer, hvor den gøre det. så ville høre om det var muligt på min?

Prøv at nøjes med at tænde boxen. Hvis den understøtter CEC, burde den selv tænde tv på den rigtige indgang. CEC skal være aktiveret i både tv og box. Hvis boxen er fra Samsung hedder det Anynet og på tv'et hedder det Viery.

PS3 samme svar som på ovenstående. CEC skal også aktiveres i Sony'en, hvis den har det, vel at mærke. Det er heller ikke nødvendigvis alle HDMI indgange på tv'et der understøtter CEC.